„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor București, a sancționat Regia Autonomă de Distribuție a Energiei Termice București RADET cu amendă contravențională în valoare de 20.000 lei, conform prevederilor OG 21/1992 privind protecția consumatorilor, art. 51(1) lit. c pentru nerespectarea clauzelor contractuale”, se arată într-un comunicat remis MEDIAFAX, marți, de ANPC.
„Vreau să reamintesc tuturor operatorilor economici că drepturile consumatorilor trebuie respectate, iar obligațiile asumate prin contracte trebuie îndeplinite. Consumatorii nu trebuie să plătească apa rece la preț de apă caldă”, spune președintele ANPC, Marius Dunca.
ANPC mai precizează că la 9 octombrie, ca urmare a numeroaselor reclamații primite de la asociațiile de proprietari, a dispus un control „pentru verificarea respectării drepturilor consumatorilor la furnizorul de apa caldă RADET”.
„În urma controlului, s-a dispus ca RADET să acorde diminuările (la facturile de apă caldă – n.r.) conform prevederilor art. 7, alin. 3, lit. a din contractul încheiat tuturor asociațiilor de proprietari afectați”, mai informează sursa citată.
RADET a anunțat anterior că vor avea facturile diminuate bucureștenii din sectoarele 2, 3 și 4, care au fost afectați de lipsa apei calde.
Lipsa apei calde în cele trei sectoare a fost urmarea datoriilor pe lanțul RADET-Elcen-Distrigaz. Astfel, Distrigaz a redus presiunea gazului dat Elcen, din cauza sumelor pe care le are de încasat de la aceasta. La rândul său, Elcen, care are de încasat bani de la RADET, a limitat gazele furnizate regiei, astfel că aceasta a fost nevoită să reducă temperatura apei calde.
Elcen a precizat că a acumulat datorii în valoare de 88 de milioane de lei către Distrigaz, în timp ce are de recuperat de la RADET aproximativ 2,5 miliarde de lei, fără a mai calcula și penalitățile, pentru energia termică livrată și neplătită în perioada noiembrie 2012 – septembrie 2014.