Ce a văzut primarul din Caracal când s-a uitat la această fotografie dintr-un sens giratoriu de pe centura orașului
Stâlpul de electricitate a rămas exact în mijlocul căii de rulare, într-un sens giratoriu al centurii de ocolire a municipiului Caracal, încă nedeschisă traficului rutier.
Fotografiile făcute de șoferii care au trecut pe aici s-au viralizat pe site-urile de socializare, însă autoritățile asigură că situația va fi rezolvată.
Primarul din Caracal, Liviu Radu, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că la proiectarea centurii de ocolire a municipiului nu s-a luat în calcul locația în care vor fi amplasate sensurile giratorii care fac legătura cu rețeaua de drumuri naționale existente.
„Ei nu au luat în considerare sensurile giratorii, la prima licitație, atunci când au început construcția centurii. Apoi, așa a fost proiectul făcut că a «căzut» stâlpul acela exact acolo. Se va muta și vor fi cabluri subterane. În scurt timp va dispărea acel stâlp, nu va rămâne”, a declarat Liviu Radu.
Primarul a adăugat că autoturismele circulă prin sensul giratoriu, în ciuda stâlpului.
„Acest sens giratoriu este situat la ieșire spre București, unde începe și centura din partea de Est. Se circulă pe lângă, pentru că stâlpul nu este în centru, este spre marginea sensului giratoriu. Este doar o chestie de moment. Nu s-a rezolvat, până acum, pentru că nu au luat în considerare că sensul giratoriu vine exact în acel loc”, a afirmat primarul Radu.
Aceasta nu este singura problemă întâmpinată la construcția centurii municipiului Caracal. Din cauza modificărilor prin care a trecut terenul din zona centurii de ocolire a municipiului Caracal, este nevoie ca stâlpii de iluminat să fie mutați, însă nu mai există teren.
Astfel, CNAIR trebuie să treacă la o nouă procedură de expropriere, chiar dacă este vorba de aproximativ 20 de centimetri pentru fiecare stâlp.
Guvernul a alocat, la începutul acestui an, 1,5 milioane de lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului, lucrare începută în anul 2011 și nefinalizată nici până acum.
Banii ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de rețeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria – Craiova, investiție care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii. Începute anul trecut, lucrările nu au fost finalizate nici acum.
Lucrările au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înștiințării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitație deschisă firmei Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuție de 12 de luni și o perioadă de garanție a lucrărilor de 24 luni.
Contractul pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.