Potrivit șefului Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu, la hotelul Aro Palace, de cinci stele, din centrul vechi al Brașovului, în bucătăria hotelului au fost găsiți gândaci de bucătărie, dar și produse alimentare expirate.
„Lucrurile sunt mult mai rele aici decât mă așteptam și sunt foarte departe de cum ar trebui să fie la un hotel de cinci stele. Am descoperit un gândac pe masa unde se prepară alimentele pentru turiștii acestui hotel. Se plimba nestingherit pe acolo, dar am văzut și alții în bucătărie. Chestiunile foarte grave sunt, însă, cele descoperite în bucătărie, produse mucegăite, expirate, ținute în condiții anormale și fără ca noi să cunoaștem provenineța lor”, a spus Susanu.
La unele produse data expirării era 20 mai, dar alte produse nu aveau trecută data expirării. De asemenea, inspectorii au găsit și băuturi alcoolice și nealcoolice (bere și suc) cu termen de valabilitate expirat, pâine mucegăită, condimente expirate încă din anul 2012, dar și produse care în mod normal trebuiau refrigerate, dar au fost înghețate „pentru a nu ști perioada în care acestea au expirat”, potrivit sursei citate.
„Măsurile vor fi radicale pentru că nu putem accepta o asemenea situație. Amenda poate ajunge la 50.000 de lei pentru fiecare sector de activitate, dar și până la suspendarea activității”, a spus Sorin Susanu.
El a adăugat că vor continua controalele la hotel, nu doar la bucătărie, ci și în celelelate sectoare, cum ar fi piscina, deoarece „există informații că nu este în regulă modalitatea și durata la care se schimbă apa”. În cazul în care vor mai fi descoperiye nereguli, hotelul riscă să piardă clasificarea de cinci stele, a mai spus șeful CJPC Brașov.
„Dacă lucrurile vor merge în acest fel, se poate ajunge să cerem declasificarea acestui hotel, pentru că este păcat să ne prezentăm în fața turiștilor cu un hotel cu o clasificare superioară calității serviciilor oferite turiștilor. Nu ne putem face de rușine în fața turiștilor. Vom face o inventariere a tuturor produselor expirate din bucătărie. Bineînțeles că vom aborda în cadrul controlului tot ceea ce înseamnă activitatea hotelului, de la dimensiunea unei camere, dotările din camere, locurile de parcare necesare unui astfel de hotel. Lucrurile grave descoperite în bucătărie pot ascunde și alte probleme”, a mai spus sursa citată.
În replică, reprezentatul hotelului, Gabriel Florescu, șef Depoartament producție Aro Palace, a spus că sunt „lucruri intervenite în urmă cu o zi, două sau trei” și că activitatea bucătăriei hotelului este monitorizată în permanență de structurile interne care au atribuții de control din cadrul societății.
„În plus, sistematic suntem controlați de instituțiile specializate ale statului: DSVSA, DSP și celelalte instituții cu atribuții de control. Până în prezent, aceste instituții nu au sesizat aspecte grave cu privire la derularea activității hotelului Aro Palace. După părerea mea, ceea ce s-a constatat astăzi este rezultatul a ceva ce s-a întâmplat în ultimele zile. Sunt lucruri intervenite în urmă cu o zi, două sau trei, pentru că altfel nu îmi explic această situație”, a spus reprezentantul hotelului.
El a mai spus că cei de la Protecția Consumatorilor pot face fel de fel de afirmații, dar cei ce clasifică hotelul sunt cei de la Autoritatea Națională pentru Turism. În ceea ce privește produsele expirate, Florescu a precizat că hotelul a mai fost controlat în urmă cu puțin timp și că atunci nu au fost descoperite nereguli.
„Săptămâna trecută am fost controlați de DSVSA, iar OPC ne-a controlat ultima oară în urmă cu circa două luni. Nu cred că produsele găsite erau expirate din 2012, ci doar ambalajele în care erau depozitate acele condimente purtau acea dată de expirare. Noi controlăm toate aceste lucruri, există recipiente speciale din sticlă pentru ele, probabil că din greșeală cineva din bucătărie a pus aceste produse în recipienți greșiți. Așteptăm toate rezultatele verificărilor care vor fi făcute în laboratorul specializat”, a mai spus Gabriel Florescu.