„Eu n-am variante la «Alege oaia». Înseamnă că s-a înțeles din acest program că e bine să mâncăm tot ce produce oaia. Produce brânză? E bine s-o mâncăm, de altfel seara și să n-o criticăm în fiecare zi de dimineață. Produce lână? Să luăm un pulover pe noi că ne ține bine, ne încălzește. Dacă anul acesta, și sunt convins că le produce pe toate și le valorificăm noi pe toate, consumându-le noi în primul rând, este un succes al programului «Alege oaia» și este și un succes, în varianta dumitale (a jurnalistului – n.r.), «Alege mielul»”, a explicat ministrul Agriculturii, răspunzând la o întrebare despre oferta de pe piață de miei în perioada sărbătorile pascale de la începutul lunii aprilie.
În cadrul aceleiași conferințe, Petre Daea a mai anunțat că perioada în care fermierii pot depune cererile pentru a primi subvențiile de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (1 martie-15 mai) nu va fi prelungită. El a făcut apel la primarii din România să ofere sprijin fermierilor în depunerea cererilor. De asemenea, el a adăugat că România ar putea absorbi peste 4,1 miliarde de euro din fonduri europene, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2020.
Pe 26 octombrie 2017, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a lansat, la Romexpo, în cadrul târgului de agricultură INDAGRA, campania de informare și promovare a consumului de carne de oaie, denumită „Alege Oaia!”. Programul de informare și promovare continuă pe parcursul lui 2018, la nivel național, scopul principal fiind încurajarea consumului de carne și produse din carne de oaie pe toată durata anului.
În cadrul caravanei de promovare „Alege Oaia”, Petre Daea, și-a cumpărat, în luna noiembrie a anului trecut, de la Cluj-Napoca, o blană de oaie, papuci de casă din piele de miel, șosete și o căciulă tricoloră din lână, pentru care a plătit, în total, peste 400 de lei.