Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a trimis facturi din luna noiembrie, în luna mai a acestui an. În luna martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei, sancțiunea fiind aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.
Problema ar fi că acum se trimit facturi cu indexuri stabilite pe criterii pe care clienții nu le cunosc, chiar dacă aceștia au trimis lunar consumul, la finalul lunii majoritatea românilor rămân fără jumătate din salariu.
Este și cazul unui client din Ploiești, care a rămas șocant când a primit o factură din luna noiembrie.
„Așa am ajuns să primesc o factură cu un consum pe luna noiembrie 2022 de 682kwh, în condițiile în care consumul lunar este de aproximativ 60-70kwh. Nici măcar până în luna mai 2023, nu am ajuns încă la indexul stabilit în bătaie de joc de Hidroelectrica, deși am transmis indexul de contor, inclusiv în 26.04.2023.
În data de 8 mai 2023 am trimis un e-mail pe adresa furnizată de Hidroelectrica pentru clienți [email protected] și am solicitat corectarea facturii. Nu am primit niciun răspuns care să îmi arate că solicitarea mea a fost înregistrată. Așa că am sunat pentru a mi se confirma că au primit solicitarea. După 10 minute de așteptare la telefon, am renunțat”, a spus acesta.
La două zile distanță, bărbatul a sunat din nou la Call Center-ul Hidroelectrica pentru că nu avea confirmarea că au primit solicitarea de recaluclare a facturii, iar scadența avea data de 19 mai 2023.
„Peste 30 de minute am așteptat la telefon, până când cineva a răspuns la telefonul Hidroelectrica. Nici măcar nu am apucat să spun ce contract am, că doamna de la telefon m-a informat ca ei nu preiau astfel de reclamații telefonic, ci doar prin e-mail-ul de contact. I-am comunicat că deja am transmis cu o zi în urmă reclamația la adresa de e-mail furnizată, dar că nu am primit niciun răspuns, iar scadența este aproape și am vrea să se rezolve să nu fim în situația că nu am achitat factura.
Răspunsul a fost șocant: „Este recomandat să o achitați!”, în contextul în care i-am spus că este facturat de 10 ori mai mult decât consumul nostru mediu lunar și că până în mai 2023 nu am consumat cât ne-au pus ei în noiembrie 2023.
Câteva ore mai târziu, vine și răspunsul pe e-mail, care pe scurt, anunță că trebuie să plătesc, deși nu am consumat, întrucât „Factura emisă și contestată de către dumnevoastră a fost emisă pe baza datelor de măsurare primite de la operatorul de distributie”, a relatat clientul, potrivit ȘtirideCluj.
„Pe cei de la Hidroelectrica se pare că îi doare în cot cât este consumul și de faptul ca indexul prezent (mai 2023) este 390, iar ei spun ca în noiembrie 2022 este 682.
Răspunsul trimis arată că pur și simplu nu le pasă cât ai consumat tu. Practic, vor să le oferi o finanțare fără dobândă pentru că le platești, în avans, consumul pe aproximativ 5-6 luni.
În anunțul de la acea dată de pe pagina de Facebook, Hidroelectrica spune că „aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android.
Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri”, mai spune clientul.
Astfel că, după două luni de la anunțul „în curând”, aplicația tot inexistentă este, iar la e-mail, după spusele clientului, nu poți primi confirmări la primărie.
Cât despre Call Center, ei bine, acolo ți se spune că nu se ocupă ei.
„În concluzie, dacă ai o problemă cu compania de stat Hidroelectrica, înarmeaza-te cu nervi de oțel că o reclami degeaba. Trimiți e-mail la [email protected], dar nu ai nicio confirmare că acesta a ajuns; suni la telefonul contact, și, dacă ai extrem de multă răbdare, ți se comunică faptul că nu ei se ocupă de asta, că trebuie să trimiți e-mail. Iar din e-mail afli ca ”Aia e, plătește fraiere!”, a povestit bărbatul.