Prima pagină » Știri » Ce nu s-a văzut în filmul incidentului de la Odorheiu Secuiesc. Cele 15 minute dinainte ca un client să fie refuzat pe motiv că nu știe maghiară
Ce nu s-a văzut în filmul incidentului de la Odorheiu Secuiesc. Cele 15 minute dinainte ca un client să fie refuzat pe motiv că nu știe maghiară
„La ora la care a avut loc discuția filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienții nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obișnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operațională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul și restituindu-i suma”, explică reprezentanții hipermarketului.
„Detaliul” esențial pe care clientul l-a uitat, însă, camerele de supraveghere, arată că autorului filmului i s-a comunicat înainte orarul de funcționare și că acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, chiar înainte de începerea zilei de lucru, între 9:31 și 9:47.
„Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră și din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9:37 și apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacție ca urmare a unor interacțiuni anterioare”, este explicat în detaliu în comunicatul dat publicității de echipa retailerului.
Ceea ce a„omis” să precizeze clientul este că filmarea care a devenit virală pe Internet este, de fapt, cea de-a treia discuție cu angajata hipermarketului, arată reprezentanții magazinului, iar reacția acesteia vine ca urmare a conversațiilor anterioare în care clientul, deși îi fusese explicat clar că nu poate fi încă servit, a insistat de mai multe ori, de fiecare dată înaintea începerii programului.
Compania a precizat și că, indiferent de situație sau de regiunea țării, vor fi luate măsuri potrivit regulemantului intern, a declanșat o anchetă internă și va lua în calcul chiar și posibilitatea introducerii de cursuri de limba română pentru angajați.
Referitor la amenda aplicată de ANPC, retailerul a transmis că reprezentanții Protecției Consumatorului au făcut verificări la magazinul în care a avut loc incidentul și, la final, au aplicat o amendă de 10.000 de lei, trecută și în procesul verbal, în care se specifică foarte clar faptul că aceasta se aplică doar pe baza materialului video, nu din cauza vreunui alt incident similar.
În filmulețul apărut inițial, care a devenit viral pe Internet, un clujean susține că a vrut să își cumpere mici de la un supermarket, din Odorheiu Secuiesc, însă vânzătoarea a refuzat să îl servească, dându-i banii înapoi și fără să îi ofere explicații pentru gestul său. În plus, mai mulți oameni care așteptau la coadă l-au apostrofat, întrebându-l de ce nu știe ungurește, dacă a venit în Ținutul Secuiesc.
Aflând de la o cunoștință că la toneta unde se vând mici, din incinta unui supermarket din Odorheiu Secuiesc, nu ești servit dacă nu cunoști limba maghiară, un vlogger clujean a vrut să vadă cu propriii ochi dacă așa este, potrivit Adevărul.
După ce bărbatul cere o porție de mici și îi întinde vânzătoarei o hârtie de 10 lei, acesta vede cum își primește banii înapoi. Deși îi cere explicații vânzătoarei, nu primește niciun răspuns. Un domn, aflat în apropiere, intervine:
„- Este fiica mea, dacă nu știe românește, nicio problemă.. Dar măcar să știți dumneavoastră ungurește.
– Să știu eu ungurește, de ce să știu eu ungurește?
– Fiindcă sunteți aici la Ținutul Secuiesc.
– Suntem în Ținutul Secuiesc, dar suntem în România.”
În cele din urmă, clujeanul îl cheamă pe un manager al supermarketului, fiind între timp apostrofat de un alt client.
„De ce nu știi ungurește?”, se răstește bărbatul la clujean, care părăsește ulterior supermarketul.