Prima pagină » Știri » Ce s-a văzut din mașina lui Beny Țânțaș, șmecherul care a băgat un polițist în spital. Natalia Mateuț, în rol de copilot: „Dacă eu comand o pizza și băiatul face accident, e vina mea?”

Ce s-a văzut din mașina lui Beny Țânțaș, șmecherul care a băgat un polițist în spital. Natalia Mateuț, în rol de copilot: „Dacă eu comand o pizza și băiatul face accident, e vina mea?”

Ce s-a văzut din mașina lui Beny Țânțaș, șmecherul care a băgat un polițist în spital. Natalia Mateuț, în rol de copilot:
Fiica fotbalistului Dorin Mateuț, Natalia Mateuț, iubita lui Beny Țânțaș, povestește ce s-a întâmplat duminică, pe drumul spre mare:

Un polițist pe motocicletă al Serviciului de Poliție Rutieră Constanța a ajuns în spital, cu fractură de coloană vertebrală, după ce a încercat să oprească luxosul Mercedes S Klasse, condus „impulsiv”, duminică după-amiază, pe drumul dinspre mare spre București, de către Beniamin „Beny” Țânțaș. El era însoțit de prietena sa, fotomodelul Natalia Mateuț. Beny, 34 de ani, este fiul unui cunoscut om de afaceri din Satu Mare, Vasile Țânțaș, care s-a făcut remarcat la congresul PDL din primăvară prin etalarea unei limuzine Bentley albă. Mai mulți fii ai lui Țânțaș au ajuns cunoscuți prin aventurile lor de mare viteză de pe șosele, unul dintre ei provocând un accident în urma căruia un om a murit.

Cu toate acestea, Beny Țânțaș nu poate fi deocamdată nici măcar amendat pentru vreo încălcare a regulamentului rutier. Singura probă împotriva sa, în afară de declarațiile unor șoferi martori, este declarația polițistului spitalizat, pe care colegii săi nu au putut să o obțină, pentru că acesta a suferit o amnezie temporară, cauzată de impactul violent. Țânțaș nu are o răspundere penală în acest accident, pentru că polițiștii au stabilit că nu a existat un impact între motocicleta de la Rutieră și Mercedesul lui Țânțaș. Totuși, polițiștii îl consideră pe Beny Țânțaș „autorul moral” al acestui accident.

Filmul accidentului. Poliția: „Nu avem mijloace de probă, colegul nu-și amintește nimic”

Polițistul Georgian Dobrilă, 30 de ani, a fost detașat de la 1 iulie, pentru perioada sezonului estival, de la Poliția Rutieră Brăila la cea a județului Constanța, pentru a supraveghea traficul aglomerat din zona litoralului. Duminică după-amiaza, el se afla în misiune pe motocicleta sa, pe sensul de mers dinspre Constanța spre București, între localitățile Castelu și Medgidia, în zona denumită Fruvimed.

„Martorii spun că se deplasa în urmărirea acestui vehicul (Mercedesul lui Beny Țânțaș), care ar fi făcut depășiri periculoase și ar fi avut un comportament impulsiv în trafic. Agentul a depășit pe contrasens și s-a izbit frontal de un autoturism BMW, care din primele cercetări circula regulamentar. A existat ipoteza că motocicleta s-ar fi atins de Mercedes, dar cercetările au arătat că nu a fost așa”, a explicat pentru gândul comisarul șef Tudorel Dogaru, șeful Biroului Accidente al Serviciului de Poliție Rutieră din Constanța.

Mercedesul lui Beny Țânțaș nu a oprit, dar polițiștii l-au reperat în trafic și l-au oprit la Cernavodă, conducându-i la secție pe Țânțaș și pe Natalia Mateuț, prietena acestuia, care se afla în mașină cu el. Cei doi au fost audiați și lăsați să plece.

„Nu aveam ce să facem mai mult, exista cel mult o responsabilitate contravențională. Nu avem mijloace de probă, colegul nu-și mai amintea nimic din ce s-a petrecut înainte de momentul accidentului, a suferit o amnezie. Vă dați seama că primele cuvinte pe care le-au schimbat colegii cu el la fața locului au fost despre starea lui de sănătate. Șoferul Mercedesului nu are o responsabilitate penală în acest accident, pentru că impactul a fost între BMW și motocicletă. Putem spune însă că este autorul moral al accidentului”, a mai spus comisarul șef Dogaru.

Polițiștii constănțeni nu dispun de suficiente probe nici măcar pentru a-l amenda pentru viteză sau pentru vreo altă contravenție pe Beny Țânțaș. Pe acel sector de drum, într-o curbă deosebit de periculoasă, cu vizibilitate redusă, nu există camere de supraveghere și nu a existat nici un alt polițist în zonă, care să poată confirma eventualele abateri de la lege ale lui Țânțaș, ne-au explicat reprezentanții Poliției Rutiere.

Polițistul Georgian Dobrilă se află în prezent internat la Terapie Intensivă, în Spitalul de Urgență Floreasca din Capitală. „Starea lui este stabilă, funcțiile i-au fost echilibrate. A suferit o fractură de coloană vertebrală și un traumatism cranio-cerebral mediu. Vom vedea în câteva zile dacă trebuie operat sau nu la coloană. Nu se află în pericol vital, dar traumatismele de coloană evoluează imprevizibil”, a declarat pentru gândul Bogdan Opriță, medicul șef al SMURD București-Ilfov.

Natalia Mateuț: „Dacă eu comand o pizza și băiatul face accident, e vina mea?”

Prietena lui Beny Țânțaș, fotomodelul Natalia Mateuț, se afla în momentul producerii accidentului pe scaunul din dreapta al Mercedesului pe care polițistul l-ar fi urmărit și a povestit pentru gândul varianta ei despre accidentul de duminică. Natalia susține că nici ea, nici Beny Țânțaș nu au observat că sunt urmăriți de o motocicletă de poliție. Recunoaște că au existat excese de viteză, însă spune că totul este „un concurs de împrejurări nefericite în care noi am picat ca o pleașcă” și „o situație bizară în care noi am intrat fără să știm”.

„Noi am plecat de la mare și în drum spre București, am fost opriți la Cernavodă. Ni s-a spus că a fost un accident în care a fost implicat un polițist. Ce vină avem noi că un polițist s-a accidentat? S-a ajuns la supoziția că el ne urmărea pe noi, dar noi nu am văzut nici un polițist care să vrea să ne oprească. Au fost luați ca martori niște cetățeni, șoferi, care au spus – noi credem că urmărea Mercedesul ăla alb de Satu Mare”, a explicat pentru gândul Natalia Mateuț.

Natalia recunoaște că au existat momente când Beny Țânțaș a devenit mai sportiv la volan: „Poate un exces de viteză, poate o bandă continuă, o fi făcut el câteva depășiri, dar nu am comis altceva, vreo infracțiune”.

„Știi cum a fost? Să zicem că eu comand o pizza și băiatul care o livrează face accident și se rănește grav. E vina mea că el s-a accidentat? Nu știu nici cât de instruit pe motocicletă era polițistul acesta, am înțeles că era o motocicletă prea mare pentru asemenea depășiri”, a mai spus Natalia Mateuț.

Fiica fostului fotbalist Dorin Mateuț, Natalia a devenit celebră după ce a pozat în revista Playboy, dar și după ce a fost reținută de poliția din Olanda, alături de un grup de români care comitea infracțiuni cu carduri de credit.

Șeful Poliției Rutiere: „Este un caz excepțional. Polițiștii motocicliști au stagii de pregătire anuale”

Comisarul șef al Poliției Rutiere, Lucian Diniță, a declarat pentru gândul că accidentul de la Constanța este un caz excepțional și că până nu sunt finalizate toate detaliile cercetărilor, nu se poate pronunța: „S-au mai întâmplat, de-a lungul anilor, accidente cu polițiștii pe motociclete, dar sunt cazuri izolate. Unele au fost din vina lor, dar majoritatea au fost din vina șoferilor. De obicei, tragerea la răspundere a șoferilor vinovați a fost penală, pentru că la motociclete nu prea există accident fără rănire. Acum, s-a făcut un dosar de cercetare penală, dar până se stabilește ceva mai durează”.

Lucian Diniță a explicat că polițiștii moto de la Rutieră se antrenează în fiecare an, timp de o lună, în perioada aprilie-mai, în stagii de pregătire cu omologii lor din poliția franceză.

Vitezomanii frați Țânțaș

Beny Țânțaș nu este singurul dintre fiii omului de afaceri Vasile Țânțaș care a avut probleme în trafic. În 2008, fratele său, Darius Țânțaș, a provocat un accident în urma căruia un tânăr a murit. Potrivit cercetărilor poliției, fiul omului de afaceri conducea cu 250 km/h și avea o alcoolemie de 1,1 la mie. Imediat după accident, Darius Țânțaș a fost dus de familie la o clinică din Germania, dosarul său ajungând de la poliție pe masa parchetului la trei zile după ce el părăsise țara, motiv pentru care ministrul de Interne de la acea vreme a cerut demiterea șefului IPJ Satu Mare. În cele din urmă, Darius a fost condamnat la trei ani cu suspendare pentru ucidere din culpă. Nu a fost însă singurul accident în care Darius a fost implicat. În 2006, el a lovit un tânăr pe un bulevard din Satu Mare și a fugit de la locul accidentului.
Un alt frate al lui Beny, fost subprefect și prim-vicepreședinte al PDL Satu Mare, Samuel Țânțaș, a fost și el anul trecut surprins de radar conducând cu 179 km/h.

Tatăl Țânțaș, pastor penticostal cu afaceri în energie

Beny, Darius și Samuel sunt trei dintre cei 12 copii ai controversatului omul de afaceri, dar și pastor penticostal, Vasile Țânțaș, a cărui avere a fost estimată în jurul a 10 milioane de euro. Firma sa, „Beny Alex”, a fost implicată în scandalul „băieților deștepți din energie”. În 2006, fostul ministru al Economiei Codruț Șereș a făcut o plângere la DNA, în care îl acuza pe actualul secretar general al PDL, Ioan Oltean, că a încercat să facă trafic de influență pentru ca firma omului de afaceri să cumpere energie de la centralele de stat.

La sfârșitul lunii septembrie 2006, „Beny Alex” a încheiat, potrivit Mediafax, un contract pentru cumpărarea de energie de la Complexul Energetic Turceni, în perioada noiembrie 2006-martie 2007, la un preț de 144 lei/MWh, preț de deschidere, conform site-ului operatorului Bursei de Energie OPCOM. Firma afaceristului din Negrești-Oaș a fost singura care a participat la licitație.

Dincolo de afacerile cu energie, Țânțaș a mai fost implicat, în 2006, într-un scandal referitor la privatizarea, în 1994, a hotelului Dacia din Satu Mare, fiind audiat de DNA pentru tranzacția prin care a devenit acționar majoritar. Președintele Consiliului Județean Satu Mare de la acea vreme, Ștefan Szabo, l-a ajutat pe Țânțaș să pună mâna pe hotel. El a explicat că a împrumutat 85 de miliarde de lei vechi de la omul de afaceri, cu care a cumpărat 52,47% din acțiuni de la acționarii care s-au arătat dispuși să vândă. Szabo a susținut că, după achiziționarea pachetului majoritar, l-a vândut către Țânțaș. În urma tranzacției, Szabo a primit, potrivit Mediafax, la fel ca și ceilalți acționari care au vândut, 50 de euro pe acțiune, adică 129.250 de euro pe cele 2.585 de acțiuni.

Citește și