Ce se întâmplă cu agenția de turism care nu va mai putea onora vacanțele plătite de români
ANAT a anunțat, miercuri, că a exclus agenția de turism Genius Travel, „pentru prejudicii morale create asociației, prejudicii de imagine create agențiilor de turism membre și nemembre, care funcționează corect și își respectă clienții, prejudicii materiale create turiștilor care au cumpărat vacanțe de la Genius Travel și nu le pot efectua”. În acest context, asociația precizează că a cerut explicații agenției Genius Travel încă de vineri, 12 august, când a primit plângeri de la turiști.
„ANAT a îndrumat turiștii să își verifice rezervările, chiar și după ce sâmbătă agenția a declarat clienților ei și asociației că a depășit situația critică de vineri. Plângerile au continuat și marți, când Genius Travel a repetat anunțul referitor la deschiderea procedurii de insolvență, de data aceasta pe 19 august. ANAT urmărește atent evoluția situației pentru a informa turiștii ce au de făcut pentru obținerea despăgubirilor legale”, precizează aceeași sursă.
Între timp, aproximativ 15 persoane s-au adunat, miercuri, în fața sediului agenției de turism Genius Travel din Capitală. Clienții au făcut reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC), dar plângeri penale și spun că vor să primească înapoi banii.
„Soțul meu a achiziționat un pachet turistic pentru Grecia, în jur de 1.400 de euro. A achitat avansul, aproximativ 900 de euro, iar pe 9 august a venit să achite diferența. Banii au fost luați. Pe 12 august, am primit notificare că se intră în insolvență. Asta nu există. Insolvența nu apare de pe o zi pe alta. Nici azi nu este înregistrată la Tribunalul București o cerere de insolvență. (…) Am venit la companie, toate telefoanele sunt închise, mail-urile nu funcționează. și mi-am dat seama despre ce este vorba. (…) Am reclamat la ANPC, voi verifica pe instanță să văd dacă depun insolvență. Am depus o plângere penală împotriva societății și a reprezentanților societății. Vom merge la asigurator și la Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT)”, a declarat, pentru Mediafax, Mirela Dumitrescu, clientă Genius Travel.
Un alt caz este cel al Florentinei, care a plătit în jur de 2.000 de euro pentru un sejur în Bulgaria. Ajunsă la destinație, s-a văzut nevoită să mai achite aproape 1.000 de euro în plus, după ce i s-a spus că nu are rezervare, iar reprezentanții Genius Travel nu au mai răspuns la telefon.
„Noi am plătit vacanța în februarie. Atunci am plătit integral 2.000 și un pic de euro pentru șapte nopți și opt zile în Bulgaria. Sămbătă, când să intrăm în Bulgaria, ne-au sunat de la firmă și ne-au spus că ne-au mutat vacanța pe un alt hotel pentru că au dat camerele noastre. Am mers la hotelul respectiv, domnii de acolo ne-au spus că nu avem rezervare și să luăm legătura cu agenția din România. Am sunat, dar nu ne-au mai răspuns. Am mers înapoi la hotelul din Albena, ne-am cazat în final, urmând să vorbim cu domnul (acționarul Genius Travel-n. r.) să rămânem acolo. Am stat până ieri și ne-au scos din piscină, să eliberăm camera pentru că sejurul nu a fost plătit. Am vorbit cu o doamnă de la agenția din Bulgaria și ne-a spus că rezervarea este pentru trei nopți și să plătim aproape o mie de euro pentru cât am stat. O să acționăm mai departe în instanță și o să facem și o plângere penală la poliție”, a declarat Florentina.
Agenția de turism Genius Travel și-a anunțat turiștii, vineri, că intră în insolvență și că nu le va onora vacanțele plătite.
„Relativ la pachetele turistice achiziționate de dumneavoastră vă anunțăm că începând din 16.08.2016, societatea Genius Travel se află în stare de insolvență de fapt, urmând ca până la data de 19.08.2016 să depunem la Tribunalul București o cerere de deschidere a procedurii insolvenței. Sumele plătite de dumnevoastră vor fi înscrise în listele cu creditori ale societății și veți fi citat ulterior de către administratorul judiciar, pentru a vă înscrie la masa credală. Totodată, va rugăm sa nu mai efectuați călătoria aferentă pachetului turistic pentru că aceasta nu a mai putut fi plătită din motivele descrise mai sus. Ne cerem scuze pentru situația creată!”, se preciza într-un e-mail trimis de agenția de turism Genius Travel (membră ANAT) unui client care a cumpărat o vacanță în Bulgaria, pentru luna august, citat de ZF.
Genius Travel a avut, anul trecut, afaceri de 2,3 milioane de lei și pierderi de 514.000 de lei, potrivit datelor de la Ministerul de Finanțe. Datoriile se ridicau la 2,4 milioane de lei, conform Ministerului de Finanțe. Agenția figurează cu 29 de angajați anul trecut.