Ce temperatură este în autobuzele fără aer condiționat când afară sunt 40 de grade

Publicat: 04 08. 2017, 18:13

Odată ajunși în mijloacele de transport în comun, bucureștenii trebuie să suporte călduri și mai mari.

Unii dintre oameni spun că nu au avut de ales și a trebuit să iasă în oraș, chiar dacă știau că meteorologii au emis Cod Portocaliu de caniculă.

„Este foarte cald, abia mai poți să respiri. Și afară și în mașină, e nenorocire. A trebuit să fac niște cumpărături urgente, altfel nu ieșeam din casă. Am la mine o sticluță cu apă, șapcă pe cap, haine subțiri cum au zis la televizor, dar tot e zăpușeală. Sper să nu pățesc nimic. S-a obișnuit corpul de atâtea veri cu temperaturile astea. Dacă afară sunt 40 de grade, cred ca în mașinile astea, fără aer condiționat, se apropie de 50 de grade Celsius”, povestește Tudor Gane, un bărbat în vârstă de 53 de ani.

Oamenii spun că este insuportabilă căldura din autobuze și că, dacă ar fi dotate cu aer condiționat, situația ar sta altfel.

„Am stat aproximativ jumătate de oră în teoleibuz și am crezut că leșin. Și de la zăpușeala din mașină, că nu era pic de aer, dar și de la mirosurile de tot felul. Dacă ar fi avut aer condiționat, probabil că nu era așa de rău, pentru că am fost în țări unde era mult mai rău afară, dar în autobuze era ok. De asta prefer taxiul, evit să merg la noi cu RATB-ul pentru că pierzi și mult timp în trafic și nici confort nu ai, nici civilizație”, spune Maria, o bucureșteancă de aproximativ 30 de ani.

Primăria Generală a Municipiului București a lansat, la începutul lunii iulie, licitația internațională pentru achiziția a 400 de autobuze urbane noi și va aloca din bugetul peste 510 milioane lei, ceea ce înseamnă că pentru fiecare autovehicul municipalitatea va plăti aproximativ 1,27 milioane de lei.

Administrația locală a Capitalei publica atunci în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) oferta de achiziție a 400 de autobuze urbane noi. Mai exact, este vorba de 320 de autobuze clasice, cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze mai mici, cu o lungime de 10 metri și 30 de autobuze duble, articulate, a căror lungime trebuie să fie de 18 metri.