Studiul a analizat modul în care digitalul a schimbat atitudinile și comportamentele oamenilor față de cumpărături online și offline, pe categorii de produse și pe categorii de vârste sau generații și a descoperit o ierarhizare diferită a factorilor care influențează decizia de cumpărare pe categorii de produse precum electrocasnicele mari și electrocasnicele mici, dar și în funcție de sex.
Cel mai important criteriu pentru electrocasnicele mari sunt review-urile online din partea altor cumpărători, femeile dând ceva mai mult credit acestora decât bărbații – 72%, respectiv 68%. Următorii factori importanți în clasament sunt review-urile online postate de experți, apreciate într-o măsură mai mare de femei decât de bărbați, site-urile generale de shopping și compararea prețurilor sau consultarea site-urilor de reduceri. Criterii precum compararea prețurilor, informațiile afișate la raft, opiniile apropiaților sau consultarea personalului de vânzări din magazine dețin procente aproximativ egale, cu o predilecție mai mare din partea bărbaților către a lua în considerare informațiile primite la raft și interacțiunea față în față cu un specialist pentru a primi mai multe detalii (62% față de 57% în cazul femeilor la primului criteriu, respectiv 61% versus 55%, pentru al doilea factor).
Într-un procent mult mai mare decât în cazul femeilor, bărbații au încredere în site-urile retailerilor.
Ceilalți europeni țin cel mai mult seama atunci când vine vorba despre achiziționare electrocasnicelor mari de sfaturile consultanților de vânzări din magazine, de review-uri și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
În cazul cumpărătorilor de electrocasnice mici, primele două criterii rămân, ca și în cazul electrocasnicelor mari, review-urile online din partea altor cumpărători sau utilizatori și cele ale experților. Topul continuă cu compararea prețurilor prin consultarea site-urilor de discounturi, dar și a celor generaliste și informațiile la raft. Toți factorii sunt valorizați mai mult de femei decât de bărbați.
În cazul europenilor, primele trei criterii în top sunt review-urile online, informațiile primite la raft și de site-urile de discounturi pentru a compara prețurile.
Studiul GfK FutureBuy oferă o radiografie a așteptărilor cumpărătorilor români din mediul urban, utilizatori de internet și a modului în care mărcile pot construi relații puternice cu ei pe tot parcursul procesului de cumpărare în mediul online și offline. Studiul a fost derulat în România pe un eșantion de 1.000 de respondenți utilizatori de Internet din mediul urban, cu vârsta de minim 18 ani.