Prima pagină » Știri » Centura de ocolire a Caracalului, începută de șase ani, nu poate fi finalizată nici în acest an: „Noi am făcut o mică ședință…”

Centura de ocolire a Caracalului, începută de șase ani, nu poate fi finalizată nici în acest an: „Noi am făcut o mică ședință…”

Centura de ocolire a Caracalului, începută de șase ani, nu poate fi finalizată nici în acest an: „Noi am făcut o mică ședință...
Centura de ocolire a Caracalului, începută de șase ani, nu poate fi finalizată nici în acest an: „Noi am făcut o mică ședință..."

Din cauza modificărilor prin care a trecut terenul din zona centurii de ocolire a municipiului Caracal, este nevoie ca stâlpii de iluminat să fie mutați, însă nu mai există teren.

Astfel, CNAIR trebuie să treacă la o nouă procedură de expropriere, chiar dacă este vorba de aproximativ 20 de centimetri pentru fiecare stâlp.

„La centura de ocolire încă se lucrează. Este o procedură cu stâlpii de iluminat. Terasamentul a crescut, iar stâlpii a trebuit să fie mutați. Ca să muți un stâlp, trebuie să faci mai departe procedura de expropriere. Ca să muți un stâlp cu doi metri e nevoie să se exproprieze 20 de centimetri”, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, viceprimarul municipiului Caracal, Octavian Stănescu.

Potrivit acestuia, municipalitatea a reușit să identifice proprietarii terenurilor care trebuie să fie expropriați.

„Noi am făcut o mică ședință, la nivelul Primăriei, și i-am ajutat cu identificarea persoanelor care au teren în acea zonă. Mai departe, noua expropriere rămâne în sarcina celor de la CNAIR”, a spus Stănescu.

Guvernul a alocat, la începutul acestui an, 1,5 milioane de lei pentru finalizarea centurii ocolitoare a Caracalului, lucrare începută în anul 2011 și nefinalizată nici până acum.

Banii ar fi trebuit să ajungă pentru finalizarea celor trei sensuri giratorii care leagă varianta de rețeaua existentă de drumuri. Cele trei sensuri giratorii erau prevăzute în proiectul de reabilitare a DN6 Alexandria – Craiova, investiție care ar fi trebuit finalizată înaintea centurii ocolitoare. Cum DN6 a rămas fără constructor, iar centura a fost finalizată, CNAIR a trebuit să lanseze un proiect separat pentru sensurile giratorii. Începute anul trecut, lucrările nu au fost finalizate nici acum.

Lucrările au început pe 4 mai 2011, dar contractul a fost reziliat pe 4 decembrie 2012, deoarece progresul fizic la data transmiterii înștiințării de reziliere era de 16,85%. Abia în 2014, contractul de lucrări a fost atribuit prin licitație deschisă firmei Societa Edile Costruzioni e Lavori S.p.A., având o durată de execuție de 12 de luni și o perioadă de garanție a lucrărilor de 24 luni.

Contractul pentru construcția variantei de ocolire a municipiului Caracal are o valoare de 44.472.173,75 lei, fără TVA.

Autor

Citește și