Cererea pentru mașinile ELECTRICE a scăzut cu 30%. Românii preferă să cumpere autoturisme second-hand
This browser does not support the video element.
Cu ajutoare mai mici acordate de stat prin programele Rabla, cererea pentru mașinile electrice a scăzut cu aproape 30% în primele luni ale anului. Un interes mai mare este pentru cele hibrid, care se regăsesc acum în ofertele tuturor producătorilor auto. Rămân căutate și mașinile second-hand, mai ales că mulți dintre șoferii români nu își permit să cumpere un autoturism nou.
Cu aproape 50.000 de autoturisme noi cu propulsie hibridă înmatriculate în primele 10 luni ale anului, cererea pentru aceste autoturisme a crescut cu peste 50% față de aceeași perioadă a anului trecut. Creșterea, spun specialiștii, vine și pe fondul unor oferte variate din partea tuturor producătorilor auto.
Pe piața din România există trei tipuri de mașini hibrid mild hibrid, full hibrid și plug-in hibrid. Primul model este cel mai simplu, cu un motor electric, care poate fi folosit doar pe distanțe scurte, în timp ce sistemul full hibrid permite deplasări mai lungi, cu viteze de 60-70km/h. Mai performante, versiunile plug-in hibrid pot fi folosite drept mașini electrice pe distanțe mai mari.
„Există o diversificare foarte mare a sistemului mild hybrid. Aproape toți producătorii oferă un astfel de sistem, pot spune în momentul de față, ba chiar noi în avem modele în care nu mai poți să cumperi un motor cu ardere internă obișnuit.”, a declarat un reprezentant al unei firme auto.
A scăzut însă interesul pentru mașinile electrice. Explicația? Primele pe care statul le oferă prin programele rabla au fost reduse la jumătate în 2024. Cererea rămâne însă mare pentru mașinile second-hand. Numai în octombrie, volumul a depășit peste 34.000 de unități, în creștere cu 18% față de aceeași lună a anului trecut.
„Oamenii consideră că primesc mai multă valoare pentru banii dați dacă își achiziționează un model rulat, fie că e din România, fie că e din afară și nu suportă deprecierea inițială.”, a menționat un specialist din domeniul pieței auto.
Pe de altă parte, mașinile noi cu motoare cu ardere internă ar urma să nu mai fie produse din 2035, iar șoferii se tem și că autoritățile locale vor impune restricții de acces în marile orașe pentru mașinile vechi care poluează.
FOTO: Pixabay