Certificatele de urgență – cum se eliberează, de unde se obțin și de câte tipuri sunt
Este vorba despre Ordonanțele de urgență 29 și 30, care fac referire la certificatele de situații de urgență, emise de Ministerul Economiei, necesare firmelor și companiilor private pentru a putea beneficia de măsurile economice luate de Guvern în contextul crizei coronavirusului.
Ministrul Economiei a emis miercuri un ordin care spune că certificatele vor fi de două feluri:
- Albastru – se eliberează firmelor care solicită acest certificat în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă că a fost întreruptă total sau parțial activitatea societății;
- Galben – se eliberează persoanelor juridice care solicită acordarea certificatului în baza declarației pe propria răspundere din care rezultă că s-a înregistrat o diminuare a încasărilor în luna martie a anului 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie – februarie 2020. De menționat că certificatul galben poate fi utilizat în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/ măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale.
Bine de știut: o firmă poată solicita eliberarea unui singur tip de certificat de urgență!
Cererea pentru eliberarea certificatului de urgență se poate depune exclusiv electronic, prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro. Eliberarea certificatelor de urgență se va face automat, electronic, după validarea de către sistem a solicitării.
Ce informații trebuie trecute în solicitarea de eliberare a certificatului de urgență:
- datele de identificare;
- declarația pe propria răspundere.
Modelul declarației pe propria răspundere urmează a fi disponibil cât mai curând pe site-ul menționat, http://prevenire.gov.ro.
Toți solicitanții trebuie să țină cont de faptul că documentele se încarcă obligatoriu sub semnătura electronică a reprezentantului legal al operatorului economic sau a unui împuternicit, deținător de semnătură!