Certificatul de urbanism pentru metroul din Cluj-Napoca a fost emis, potrivit unui anunț făcut de Consiliul Județean. Rețeaua de metrou va avea aproximativ 20 de kilometri, 19 stații subterane și un depou subteran.
Certificatul de urbanism necesar elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate pentru începerea primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, a fost emis. Anunțul a fost făcut de Consiliul Județean prin intermediul unui comunicat de presă.
Magistrala de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea o lungime de aproximativ 20 de kilometri. De asemenea, va fi alcătuită din 19 stații subterane și un depou subteran. 14 stații vor fi amplasate în oral, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes.
„E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, susține preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.
La înceutul lunii martie, pe traseul metroului a fost descoperit un zăcământ de sare. Anunțul a fost făcut de viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea.
„Este foarte posibil să fie şi ceva creşteri de costuri, dar nesemnificative, în comparaţie cu valoarea proiectului. Nu ştim astăzi care sunt costurile. Proiectul nu este în pericol, acesta este cel mai important aspect. Şi e foarte bine că au descoperit în acest moment zăcămintele de sare şi că nu s-au descoperit la faza de execuţie. Costul metroului este estimat la 1,2 miliarde de euro. Este o estimare. Poate să fie 1,1 miliarde, nu pot să vă spun, ne va spune studiul de fezabilitate”, a susţinut Dan Tarcea pentru Agerpres.