„Circulația trenurilor va fi adaptată condițiilor meteo extreme și pe parcursul zilei de miercuri și joi dimineata. Se intervine constant cu utilaje și echipaje feroviare pe raza Regionalelor București, Craiova, Brasov, Galați, Constanța”, a transmis CFR Călători.
În Gara de Nord București intrările și expedierile trenurilor se fac cu dificultate, din cauza stratului mare de zăpadă. Se înregistrează întarzieri estimate între 60 și peste 300 de minute, atât la sosire, cât și la plecare, potrivit tabelei de pe site-ul CFR.
Pe ruta București – Constanța se circulă cu plug antemergător. „În cursul acestei dimineți încercăm să realizăm o legătură dus și una întors de la București (9:30 plecare programata, 11h05 plecare reala) către Constanța și retur (07h30 plecare din Constanța. La ora 12.00 trecuse de Pod Cernavoda cu 206 de minute întârziere)”, a precizat CFR.
Reprezentanții companiei au mai anunțat că încearcă să facă legătura între aceste destinații: către Constanța (19h00 plecare din București Nord) și către București Nord (20h30 plecare din Constanța).
„Referitor la circulația trenului IR 1862, care circula pe relația Constanța – Fetești – Făurei – Iași, a fost retras în Constanța la ora 04.50. În cursul nopții de 10/11 ianuarie, plugul locomotivei s-a rupt în urma impactului cu un corp străin aflat în gabarit, între stațiile Dorobanțu și Medgidia. Călătorilor li s-a asigurat în gara Constanța asistență, ceai și alimente. Pentru continuarea călătoriei, pasagerii au fost preluați de trenul suplimentar 12096 care a plecat din Constanța în cursul dimineții, la ora 07:30, spre București, cu plug de zăpadă antemergător, din cauza condițiilor meteo nefavorabile”, potrivit datelor transmise.
CFR Călători a decis să anuleze sub 10% din trenurile care circulă zilnic în România pentru facilitarea accesului utilajelor și a echipelor de intervenții și pentru evitarea unor situații neplăcute pentru pasageri.