CFR SA a închiriat linii neinteroperabile de cale ferată la prețuri pornind de la 12.700 lei pe an
CFR SA a închiriat unor operatori privați trei linii neinteroperabile de cale ferată, aflate pe raza sucursalelor CREIR București și CREIR Timișoara, în schimbul unor sume anuale pornind de la 12.700 lei.
Astfel, secția neinteroperabilă Ploiești Crâng – Ploiești Vest (CREIR București) a fost adjudecată pentru 12.700 lei pe an de firma Vest Transrail, secția Buda-Slănic (CREIR București) a fost închiriată cu 173.600 lei pe an de către Transferoviar Grup, iar linia Oravița – Iam (CREIR Timișoara) a fost preluată pentru 41.000 lei pe an de către RC-CF Trans.
Tarifele nu includ TVA.
Durata de valabilitate a contractelor de închiriere, atribuite în urma unor licitații organizate la BRM, este de patru ani.
Firmele desemnate câștigătoare sunt obligate să preia și personalul companiei de stat CFR SA necesar asigurării pachetului minim social.
Închirierea unor părți din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor și a activităților neprofitabile.
Guvernul a decis în iunie 2011 închirierea a circa 1.000 kilometri de linii de cale ferată și închiderea altor aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare, estimând că operațiunea va genera economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor CFR, măsură convenită cu Fondul Monetar Internațional.
Executivul s-a angajat în urma negocierilor cu Fondul Monetar Internațional să închidă 20% din liniile de cale ferată aflate în administrarea CFR SA, reprezentând aproximativ 4.000 de kilometri, dacă nu găsește, în urma unor licitații, investitori care să le întrețină.