Prima pagină » Știri » CFR, trimisă în judecată pentru un accident din 2014. Cum a rămas fără o mână o femeie care aștepta trenul într-o gară din Hunedoara

CFR, trimisă în judecată pentru un accident din 2014. Cum a rămas fără o mână o femeie care aștepta trenul într-o gară din Hunedoara

CFR, trimisă în judecată pentru un accident din 2014. Cum a rămas fără o mână o femeie care aștepta trenul într-o gară din Hunedoara
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a fost trimisă, miercuri, în judecată, de Parchetul General, sub acuzația ....

Accidentul a avut loc pe 14 septembrie 2014, în stația de cale ferată Subcetate, din județul Hunedoara.

„Din probele administrate în cauză a rezultat că, după ce s-a informat în prealabil în stație cu privire la linia la care urma să sosească trenul pe care îl aștepta, persoana vătămată s-a deplasat către linia respectivă, traversând alte trei linii de cale ferată. Din cauza lipsei indicatoarelor de orientare, călătorii nu au văzut platforma pe care trebuiau să aștepte trenul, oprindu-se înainte de a ajunge la aceasta, între două linii de cale ferată. Persoană vătămată, împreună cu alte șase persoane, surprinsă de trecerea simultană a trenului de călători pe care îl aștepta pe o linie și a unuia de marfă pe cealaltă, din cauza curenților de aer provocați, s-a dezechilibrat și a căzut la pământ, cu brațul stâng peste firul din dreapta al unei linii, astfel încât roțile trenului i l-au amputat. De asemenea, ca urmare a trecerii trenului, alte două persoane au căzut la pământ, iar celelalte s-au dezechilibrat”, transmite Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție (PÎCCJ).

Procurorii susțin că accidentul a fost cauzat de lipsa indicatoarelor de orientare destinate călătorilor.

„Precizăm că, potrivit art. 20 al Regulamentului privind transporturile pe căile ferate din România, „Informarea călătorilor despre posibilitatea de orientare în stație, despre trenul care îi interesează, precum și despre alte condiții de călătorie se face cu ajutorul indicatoarelor, tablourilor de sosire și de plecare a trenurilor, avizelor scrise, anunțurilor prin stația de amplificare sau verbal.”. Totodată, din probe a rezultat și faptul că stația CF Subcetate nu deținea autorizație de funcționare și nu a luat măsuri specifice suplimentare de prevenire a producerii unor evenimente feroviare, funcționând ilegal”, arată procurorii.

Dosarul a fost trimis Judecătoriei Hațeg.

Autor

Citește și