Cinci localități, afectate de poluarea cu cenușă provenită de la Termocentrala de la Halânga
Cinci localități din apropierea municipiului Drobeta Turnu Severin, dar și circulația rutieră pe DN 67 sunt afectate, luni, de poluarea cu praf de cărbune provenit de la Termocentrala de la Halânga și ridicat în atmosferă în urma vântului puternic, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit șefului Gărzii de Mediu Mehedinți, Cătălin Tutilescu, poluarea s-a produs de la Termocentrala de la Halânga, praful fiind ridicat în atmosferă de vântul puternic, în urma arderii cărbunelui depozitat pe o platformă care trebuia udată pentru a stopa fenomenul.
Circulația rutieră pe DN 67 este afectată, luni, în jurul prânzului, pe o distanță de câțiva kilometri, la ieșire din Drobeta Turnu Severin.
De asemenea, sunt afectate cinci localități din apropiere de Termocentrala Romag Termo de la Halânga, platformă ce aparține de Regia Autonomă pentru Activități Nucleare (RAAN). Localitățile afectate de poluare sunt Halânga, Răscolești, Dudașul Cernețiului, Cerneți și Piatra Albă.
Reprezentanții Gărzii de Mediu Mehedinți, care au fost sesizați cu privire la poluare, s-au deplasat în zonă, iar în urma anchetei, Termocentrala va fi amendată cu o sumă cuprinsă între 70.000 și 100.000 de lei.
Pe platforma Romag Termo, în urmă cu patru ani, s-au început lucrările la o instalație de evacuare a zgurii și cenușei în șlam dens, lucrare care a fost câștigată de societatea Confort SA.
Prezent într-o vizită la RAAN, în luna martie 2013, ministrul delegat pentru energie, Constantin Niță, a declarat despre contractul lucrării instalației de evacuare în șlam dens că este unul păgubos pentru Regie, pentru că de-a lungul derulării, prețul s-a dublat, deși lucrarea nu a fost finalizată.
„Pentru instalația de șlam, este inacceptabil să pornești de la 172 milioane de lei fără TVA și să ajungi la 340 de milioane de lei. Și cu toate acestea nu este finalizată, ne mai trebuie șase milioane de euro ca să fie gata. Societatea care a câștigat contractul este în insolvență și trebuie suplimentată finanțarea pentru terminarea lucrării. A doua zi după ce a câștigat contractul, s-a făcut un act adițional. Când a câștigat contractul, a doua zi s-a făcut un act adițional. Este ceva de neimaginat. Adică ai câștigat licitația, l-ai dat afară pe ăla care avea un preț mai mare, dar poate era profesionist, l-ai adus pe ăsta cu un preț mai mic și imediat, a doua zi ai făcut un act adițional. Și după aia încă nouă acte adiționale în care n-ai mai spus când e gata, când e finalizarea”, a explicat Niță, adăugând că acest caz a fost sesizat Parchetului.
Conducerea RAAN nu a putut fi contactată până la transmiterea acestei știri pentru a exprima un punct de vedere cu privire la poluare.