Spania, Elveția, Italia, Olanda și Belgia au retras de pe piață mașinile VW cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, în timp ce procurorii din Suedia iau în considerare deschiderea unei investigații legate de un potențial caz de corupție. Pentru vehiculele deja vândute, VW urmează să-i informeze curând pe clienți cum vor fi reparate vehiculele.
„Cota lor de piață va scădea o perioadă, poate până la unu — doi ani”, a avertizat analistul Richard Gane, de la Vendigital Ltd.
Marți, compania germană a anunțat că intenționează să repare până la 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel echipate cu softul care permitea manipularea testelor de emisie, costurile fiind estimate de analiști la peste 6,5 miliarde de dolari. Vor fi cinci milioane de mașini ale brandului VW, 2,1 milioane mașini Audi, 1,2 milioane de mașini Skoda și 1,8 milioane de vehicule comerciale ușoare.
Un purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat marți că investigatorii germani discută cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în privința manipulării testelor de emisie la Volkswagen.
De asemenea, Matthias Mueller, noul director general al Volkswagen, a anunțat marți că în viitor marca VW va deveni „la fel de independentă” ca și Audi și Porsche, diviziile de lux care sunt cei mai mari contributori la rezultatele grupului, potrivit textului discursului din care Reuters a obținut o copie. „Pentru mine, noua structură a grupului este primul pas și totodată baza pentru modernizarea Volkswagen”, a spus Mueller.
Grupul auto german Volkswagen este implicat într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forțat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche, una dintre cele 12 mărci care aparțin Volkswagen.