Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune s-au răsturnat în Valea Jiului
Cinci vagoane încărcate cu 100 de tone de cărbune de la Mina Lonea din Valea Jiului s-au răsturnat, în noaptea de luni spre marți, la scurt timp după ce garnitura a părăsit unitatea minieră, în urma deraierii unui vagon, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Garnitura formată din șase vagoane se îndrepta spre Mina Petrila de unde cărbunele trebuia preluat și transportat la Preparația de Preparare de la Coroiești unde are loc operațiunea de sortare a cărbunelui înainte de livrarea acestuia către cele două termocentarle din județul Hunedoara.
La un moment dat, la scurt timp după ce garnitura a părăsit unitatea minieră, cinci vagoane încărcate cu cărbune s-au răsturnat. De asemenea, locomotiva garniturii s-a înclinat 45 de grade.
Directorul de Securitate și sănătate în muncă de la Compania Națională a Huilei (CNH) Petroșani; Petre Drăgoescu, a declarat pentru MEDIAFAX că a fost vorba despre o deraiere a unui vagon care le-a antrenat pe celelalte patru.
El a spus că la o primă evaluare nu au fost sesizate furturi din șina de cale ferată care să fi putut provoca răsturnarea vagoanelor, însă în cursul zilei de marți vor fi continuate cercetările.
Potrivit directorului Minei Lonea, Petre Bălănesc, în fiecare vagon se aflau câte 20 de tone de cărbune.
„Nu știm deocamdată cauza, dar cărbunele care s-a împrăștiat din vagoane, îl adunăm cu un excavator și îl ducem înapoi la mină. Îl vom reîncărca în vagoane și va ajunge la destinație”, a declarat corespondentului MEDIAFAX directorul minei Lonea Petre Bălănesc.
Nici comandamentul pompierilor din Petroșani, Adrian Avram, nu a putut preciza deocamdată cauza răsturnării vagoanelor, acesta subliniind că trenul nu circula cu viteză.
Mai mulți mineri de la Mina Lonea au încărcat cărbunele într-un camion pentru a fi transportat înapoi la mină.
Oamenii din zonă vorbesc despre calitatea precară a liniei ferate industriale pe care era transportat cărbunele, în zonă având loc, de-a lungul timpului, mai multe deraieri ale vagoanelor încărcate cu cărbune.
Pe de altă parte, linia ferată este acoperită și cu cărbune pentru că în acea zonă oamenii se urcă pe vagoane și fură huila direct din tren.