Circulația pe mai multe linii, redeschisă în Gara Ploiești Vest. Întârzieri de sute de minute, după ce o pasarelă de 10 tone a căzut peste calea ferată. UPDATE
UPDATE 13:05: Circulația cu locomotive Diesel a fost reluată și pe firul II Ploiești Vest – Ploiești Sud și pe liniile 3-4-5 din stația Ploiești Vest, anunță CFR.
„La ora 12.40 s-a reluat circulația cu locomotive Diesel și pe firul II Ploiești Vest – Ploiești Sud și pe liniile 3-4-5 din stația Ploiești Vest. Echipele feroviare acționează în continuare pe firul I pentru scoaterea părților deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparații la instalațiile de alimentare cu energie electrică”, arată CFR.
UPDATE 12:44: Traficul feroviar în județul Prahova a fost deschis pe firul 2 de circulație, pe distanța Brazi – Ploiești Vest – Buda, anunță CFR.
„CFR SA a redeschis, începând cu ora 12.00, firul II pe distanța Brazi – Ploiești Vest – Buda pentru circulația cu locomotive Diesel a trenurilor Menționăm faptul că locomotivele Diesel vor fi atașate la trenurile înscrise în circulație de către operatorii de transport feroviar”, arată compania într-un comunicat.
În stația Ploiești Vest echipele feroviare au finalizat pe firul II înlăturarea elementelor metalice desprinse din pasarela prăbușită.
„În prezent se acționează pe firul I pentru scoaterea părților deja tăiate din pasarelă, după care personalul de la SC Electrificare va interveni pentru reparații la instalațiile de alimentare cu energie electrică”, mai arată sursa citată.
UPDATE 11:48: Călătorii blocați în trenurile care nu au mai putut înainta în județul Prahova, din cauza prăbușirii pasarelei metalice la intrarea în Gara de Vest, sunt preluați de autocare și transportați în Gara Ploiești Sud, de unde pot călători cu trenul.
Purtătorul de cuvânt al CFR, Oana Brânzan, a declarat, pentru corespondentul MEDIAFAX, că mai multe autocare puse la dispoziție de CFR preiau călătorii blocați în trenurile care nu au mai putut înainta din cauza prăbușirii pasarelei metalice la intrarea în Gara de Vest.
Călătorii vor fi duși până în Ploiești Sud, de unde își vor putea continua călătoria.
Pasagerii care intenționau să plece din Gara de Vest sunt transportați, de asemenea, în Gara Ploiești Sud.
Trenurile blocate în zona stației CFR Buda, după ce vor fi preluați călătorii, se vor întoarce spre Valea Prahovei – Brașov, de unde au plecat dimineață și urmau să ajungă la București. De asemenea, trenurile blocate în stația CFR Ploiești Sud, plecate dimineață din București, se vor întoarce în Capitală.
Întrebată de întârzieri, Oana Brânzan a precizat că sunt înregistrate întârzieri la mai multe trenuri, de peste două ore, cea mai mare fiind de 180 de minute, la trenul interegio1644.
UPDATE 10:22: Șeful Poliției Transporturi Feroviare Prahova, Mădălin Stroe, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că a fost deschis un dosar penal după ce pasarela metalică de susținere a unor conducte de termoficare s-a prăbușit, cercetările fiind efectuate pentru distrugere și semnalizare falsă, însă in rem.
La rândul său, directorul operatorului de termoficare Ploiești, care are în administrare conductele, a declarat că structura metalică prăbușită este veche de peste 30 de ani.
„Este din anii ’70 – ’80, de când s-au construit. Aceasta este magistrala care alimentează partea de sud a orașului. Nu este afectată furnizarea de agent termic pentru că s-a trecut deja pe un alt fir. Acum suntem în curs de a degaja și să coordonăm activitățile de degajare și de repunere a circulației trenurilor. Această pasarelă era pentru intervenții asupra conductei”, a declarat directorul operatorului de termoficare, Mihai Dogaru.
Potrivit ISU Prahova, echipe de sudori au început să taie pasarela metalică prăbușită în Gara de Vest, în așa fel încât să poată fi îndepărtată. Aceștia spun și că pasarela metalică prăbușită are 10 tone. În zonă este așteptată o macara de mare tonaj, de la București pentru a ridica structura.
„Vor să elibereze primul fir, dar va dura”, a spus purtătorul de cuvânt al ISU Prahova, Raluca Vasiloae.
Șeful Poliției Transporturi Feroviare Prahova, Mădălin Stroe, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, că miercuri dimineață o pasarelă care susținea conductele ce aparțin operatorului de termoficare din Ploiești a căzut peste calea ferată la intrare în gara Ploiești Vest.
„Este o pasarelă veche. S-a rupt probabil din cauza coroziunii. Susținea conductele și a căzut peste calea ferată, a rupt firele de contact”, a declarat Stroe.
Acesta a afirmat că trenurile nu pot circula.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al ISU Prahova, Raluca Vasiloae, a declarat că pompierii intervin pentru asigurarea zonei, pe calea ferată, în Gara de Vest, unde pasarela metalică a căzut peste cele două linii de cale ferată.
„Pasarela are 4 tone și o lungime de 15/ 3 m. Pasarela susținea conductele de termoficare”, a precizat Vasiloae.
Șase trenuri de călători sunt oprite în stații. Potrivit CFR SA, traficul feroviar prin stația Ploiești Vest este oprit din cauza prăbușirii pe calea ferată a unei pasarele metalice prin care trecea o conductă de apă a orașului.
„Menționăm faptul că în urma prăbușirii pasarelei peste cele 5 linii din stația CF Ploiești Vest au fost rupte și firele de contact, care asigurau alimentarea cu energie electrică a locomotivelor”, arată sursa citată.
Șase trenuri de călători sunt oprite temporar: 16032 (Brașov-București) – staționează în Ploiești Vest, 15124 (Slănic – Ploiești Vest) – staționează în Ploiești Vest, 1644 – (Baia Mare-București Nord) staționează în Buda, 15531 (București – Brașov)- staționează la intrare în Ploiești Vest, 1631 (Brașov-București) – staționează la intrare în Ploiești Vest și 3001 (București – Brașov) – staționează în Brazi.
„Reprezentanții CFR SA și cei ai operatorilor de transport feroviar de călători analizează în acest moment soluțiile optime de continuare a traficului feroviar pe raza stației Ploiești Vest”, mai arată sursa citată.