UPDATE Circulația pe Transalpina și Transfăgărășan, închisă de joi
CNADNR a anunțat că de joi va fi închisă circulația pe DN 7C – Transfăgărășan, între Piscu Negru și Cabana Bâlea Cascadă, din cauza iernii, precum și pe un tronson de 45,2 kilometri ai DN 67C – Transalpina, între Rânca și Curpat, unde este nevoie și de finalizarea unor lucrări.
În cazul Transalpina, circulația pe sectorul închis de 45,2 kilometri a fost închisă atât din cauza condițiilor meteo din timpul iernii, cât și a nefinalizării tuturor lucrărilor de siguranță a circulației.
„Deschiderea traficului se va face imediat ce condițiile atmosferice vor permite circulația în condiții de siguranță, iar lucrările nefinalizate vor fi terminate”, se spune în comunicat.
Transalpina și Transfăgărășan sunt șoselele din România aflate la cea mai mare altitudine. Circulația pe DN 7 C Transfăgărășan, care face legătura între Muntenia și Ardeal peste Masivul Făgăraș, va fi închisă, începând de miercuri noapte, pe sectorul de drum cuprins între Piscu Negru, județul Argeș, și Bâlea Cascadă, județul Sibiu, urmând să se redeschidă în 30 iunie 2013.
Potrivit reprezentanților Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADR), decizia a fost luată în conformitate cu regulamentul de funcționare a DN 7 C Transfăgărășan și având în vedere condițiile meteorologice nefavorabile din această perioadă „ce pot periclita siguranța circulației prin căderi de stânci, alunecări de teren, înzăpeziri și pericol de polei”.
Conform sursei citate, circulația pe DN 7C Transfăgărășan va fi închisă până în 30 iunie 2013, sectorul de drum închis traficului urmând a fi semnalizat corespunzător.
Astfel, zona va fi semnalizată cu panouri amplasate la intrările pe DN 7C, în comuna Bascov din județul Argeș și în localitatea Cârțișoara din județul Sibiu, dar și în alte puncte de pe șosea, iar porțile tunelului de la Bâlea Lac, care asigură legătura între județele Argeș și Sibiu, vor fi închise și blocate de drumari.
DN 7 C este un drum cu regim special, iar măsura închiderii circulației a fost luată în fiecare an la început de noiembrie de către administratorul șoselei, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri din România, în condițiile în care carosabilul nu poate fi deszăpezit pe timpul iernii, în zonă existând risc mare de producere a avalanșelor.