Cum a fost umilită o clientă într-un magazin vestimentar de fițe din Iași: „Am ieșit cu lacrimi în ochi!” Ce i-a spus vânzătoarea
O tânără din Iași care voia să își cumpere o rochie de ocazie a avut parte de un incident nefericit într-un magazin exclusivist de haine. Accesul în respectivul magazin nu se face oricum, ci pe bază de programare, iar asta, spune clienta, nu este „decât o strategie pe care ei o folosesc ca să creadă lumea că sunt ocupați”.
Maria Stoica a aflat despre magazinul „Bella Dress” din Iași dintr-o postare pe Instagram. I-au plăcut modelele de rochii, așa că a decis să meargă să le și vadă.
„Recent îmi căutam o rochiță pentru un eveniment important și am auzit de acest magazin de pe un story, pe o rețea de socializare, unde și-au făcut promovare. L-am căutat pe Instagram și mi-au plăcut câteva modele de rochii. A trebuit să mă programez pentru o vizionare în magazin (o strategie pe care ei o folosesc ca să creadă clientul că sunt ocupați), dar nu era nici măcar un client cât am stat eu în magazin”, povestește Maria Stoica.
„Am ieșit din magazin aproape cu lacrimii în ochi”
Și-a făcut programare, așa cum cer regulile acestui magazin de haine, dar când a ajuns la locație, spune ea, a fost întâmpinată de „o duduie de vreo 20 și ceva de ani, cu o atitudine de toată jena”.
Pesemne că domnișoara aceasta ori așa e ea, ori e o strategie să arate clientului ce magazin de fițe și figuri reprezintă. Am intrat în magazin, am început să mă uit la rochii și am îndrăznit să le și ating pe unele ca să se miște umerașele și să am loc să le văd. Ba chiar pe una dintre rochii am îndrăznit să o iau cu tot cu umeraș de pe suport și să o pun «pe mine», dar fără să o ating de palton, în fața oglinzii.
Când ce să vezi, duduia îmi spune cu o scârbă maximă: «Nu aveți voie să atingeți rochia de dumneavoastră pentru că veniți de afară cu hainele». Mi-am cerut scuze și am continuat să mă uit la rochii fără să le mai ating. Am mai stat 2-3 minute și am ieșit din magazin aproape cu lacrimii în ochi, enervată, scârbită și indignată, în același timp, de cum am fost tratată de o vânzătoare într-un magazin care se vrea a fi cu pretenții. Nu neapărat vorbele, ci atitudinea acestei dudui m-a șocat”, spune Maria Stoica.
Explicația reprezentanților magazinului
Reprezentanții magazinului se apără și spun că „oricine vine în magazin poate să probeze produsele care sunt expuse, doar că sunt anumite condiții”.
„Trebuie să se dezbrace, iar noi să-l ajutăm, pentru că produsele sunt destul de fine. Majoritatea sunt de culoarea albă, iar atunci oricine dorește să probeze trebuie să respecte anumite condiții. Nu este permis ca hainele să fie luate de pe cuier și puse peste haină, care este de afară, care poate să aibă nasturi, diferite elemente care pot să deterioreze produsul. În acest context nu este permis. Noi putem oricând să îl ajutăm cu tot ce este nevoie.
Sunt anumite reguli pe care ne străduim să le respectăm. Dacă vine și pune mâna pe produs, pot rămâne urme. Totul trebuie să fie sub control, întrucât totul este nou. Fiecare vine în mod individual. Am avut și clienți care au venit cu miros de transpirație, atunci a trebuit să scot haina de pe vitrină. Încercăm să evităm aceste situații, de asta impunem anumite reguli, astfel încât noi să rămânem cu produsele în regulă, iar clientul să fie mulțumit”, a spus vânzătoarea magazinului, citată de presa locală.