Drumul Național 7 va fi lărgit înainte de vama arădeană Nădlac cu o bandă de staționare pentru camioane, investiția fiind începută joi, iar autoritățile afirmă că se încearcă, în acest fel, evitarea blocării sensului de mers spre Ungaria, cum se întâmplă de obicei la început de săptămână.
Potrivit directorului regional al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Ioan Ambruș, banda de staționare pentru camioane va avea o lungime de doi kilometri și va fi finalizată în aproximativ două săptămâni, transmite corespondentul MEDIAFAX.
„Este soluția prin care se va rezolva problema coloanei de automarfare care staționează la ieșirea din țară. Traficul spre Nădlac va fi fluidizat pentru că nu va mai fi blocat sensul de circulație spre Ungaria”, a declarat Ambruș.
Conform suusei citate, lucrarea costă aproximativ 350.000 de lei și este finanțată din bugetul de întreținere a drumurilor din acest an.
Primarul orașului Nădlac, Vasile Ciceac, afirmă însă că problema coloanei de automarfare nu va fi rezolvată definitiv, pentru că în perioadele în care Ungaria impune restricții pentru traficul de mare tonaj, adică la sfârșit de săptămână și la sărbătorile naționale, camioanele staționează pe distanțe care pot atinge și depăși zece kilometri.Primăria are de mai mulți ani un proiect de realizare a unei parcări de TIR-uri în zonă, care nu a beneficiat însă până în prezent de finanțare guvernamentală.
Miercuri, ciculația autoturismelor între Nădlac și Arad a fost deviată prin Semlac – Șeitin, pentru că pe DN 7 staționau, pe o distanță de opt kilometri, peste 500 de camioane care urmau să iasă din țară prin Vama Nădlac.