Capacitatea de control redusă a autorităților bulgare a creat cozi la punctul de frontieră Giurgiu – Ruse, a informat, joi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a deschis, joi, două benzi suplimentare pe sensul de ieșire din România în punctul de frontieră Giurgiu – Ruse, ca urmare a aglomerației provocate de autoritățile bulgare.
„Având în vedere crearea de coloane mari de autovehicule în punctul de frontieră Giurgiu – Ruse, din cauza faptului că autoritățile de frontieră bulgare nu au capacitate de prelucrare adaptată volumului de trafic, CNAIR a luat decizia de deschidere a două benzi suplimentare, pe lângă cele două benzi existente”, au mai anunțat reprezentanții CNAIR.
Pentru fluidizarea traficului la punctul de trecere a frontierei dintre România și Bulgaria, CNAIR a lucrat la capacitate maximă pe cele 4 benzi deschise.
Compania a precizat că în zona puctului de frontieră româno – bulgar s-au format coloane de vehicule pe o lungime de aproximativ 15 kilometri și au crescut timpii de așteptare la punctul de trecere a frontierei.
Tot joi CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția Lotului 3 aferent Secțiunii 3C din Autostrada Brașov – Târgu. Mureș – Cluj – Oradea.
Operatorul economic care va realiza proiectarea și execuția Lotului 3 este Asocierea TRAMECO SA – Vahostav SK AS – Drumuri Bihor SA – Drum Asfalt SRL – East Water Drillings SRL.
Valoarea contractului este de 134.221.397,72 LEI fără TVA, echivalentul a 28,5 milioane Euro fără TVA, având un cost/km de 5,3 milioane euro fără TVA.
Lotul 3, de 5,35 km, reprezentând subsecțiunea 3C3 se întinde între localitățile Biharia și Borș (km 59+100 – km 64+450) și se desfășoară într-o zonă de câmpie, ce se înscrie între localitățile Biharia, Satu Nou și granița Româno – Maghiară, intersectând la nord de localitatea Biharia drumul național DN 19 (Oradea – Satu Mare), la km 59+614.
La km 59+875 este prevăzut un nod rutier, respectiv nodul Biharia, cu 5 bretele și 3 pasaje. În apropierea acestui nod rutier se află calea ferată CF 402 Oradea – Satu Mare, pe care o intersectează la km 60+066. Traseul aferent lotului 3 se termină la granița Româno – Ungară, la km 64+450.
Principalele Poduri și Pasaje sunt Pasaj pe autostradă peste DN 19 la km 59+614,85 – deschidere: 21 m; Pasaj pe bretea peste DN 19 la km 59+615 – în afara autostrăzii – deschidere: 21 m; Pasaj pe autostradă km 59+877 – 3 deschideri: 15+21+15 m; Pasaj pe autostradă peste CF Ia km 60+067 -3 deschideri: 21+21+21m; Pasaj pe drum de exploatare peste autostradă la km 63+-246 – 4 deschideri: 15+21+21+15 m.
Sursa de finanțare este din fonduri europene nerambursabile. În conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 19 luni, din care 4 luni pentru activitatea de proiectare și 15 luni pentru execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată de Asocierea declarată câștigătoare este de 10 ani.