CNAIR: „A început deszăpezirea Transfăgărășanului”
This browser does not support the video element.
Regionala de Drumuri Brașov a început deszăpezirea tronsonului nordic al DN 7 C – Transfăgărășan și estimează redeschiderea circulației între Bâlea Cascadă și Bâlea Lac pe 15 iunie, așa cum s-a reușit și în 2022, a transmis vineri, CNAIR.
Drumarii spun că, spre deosebire de sezonul trecut, în această primăvară a fost mai frig, cu ninsori târzii, iar pe unele tronsoane grosimea stratului de zăpadă ajunge și la 5-6 metri.
„Colegii noștri de la Districtul Bâlea lucrează deja de la începutul săptămânii la curățarea zăpezii de pe porțiunea dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac.
Din păcate iarna prelungită și vremea deosebit de rece din ultima perioadă îngreunează intervenția utilajelor, stratul de zăpadă depășind pe alocuri 5-6 metri grosime.
Cu toate acestea suntem convinși că vom reuși și în acest an să deschidem mai devreme traficul pe Transfăgărășan față de termenul obișnuit de 1 iulie”, a transmis DRDP Brasov pe Facebook.
Transfăgărășanul, deschis circulației mai multe luni
„Începând din acestă vară pe #Transfăgărășan veți putea circula în mai multă siguranță. După ani de zile în care căderile de stânci au cauzat probleme pentru siguranța circulației, DRDP Brașov a contractat lucrări ample de securizare a versanților stâncoși.
Vom monta plase de protecție și bariere dinamice pe 3 dintre cele mai expuse zone dintre Bâlea Cascadă și Bâlea Lac pentru a stopa astfel căderile de pietre pe carosabil. Sperăm că în acest fel vom face mai plăcută călătoria celor care vor vizita în viitor Transfăgărășanul”, a anunțat în februarie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Brașov.
De asemenea, contractul DRDP Brașov are o valoare de circa 17,7 milioane de lei și a fost atribuit în data de 13 februarie către constructorul Maristar (România) și către Extrem Construct.
Contractul include trei loturi, iar principalele măsuri pentru siguranța rutieră sunt montarea unor plase foarte rezistente din oțel, ancore speciale în blocurile de piatră și sisteme de retenție cu panouri de înaltă rezistență care să blocheze căderea stâncilor pe carosabil sau peste mașini.
Potrivit caietului de sarcini lucrările vor dura 7 luni și se vor efectua, în general, fără întreruperea circulației.