CNAIR a solicitat expertului tehnic independent să prezinte un raport preliminar care să cuprindă analiza investigațiilor în teren pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 3, km 56+220-77+361, potrivit unui comunicat al CNAIR remis Mediafax.
Prestatorului expertizei, IPTANA SA, i s-au solicitat în mod deosebit concluziile privind lucrările proiectate și executate, la nivel de performanță, cu indicarea posibilității deschiderei traficului.
Potrivit concluziilor expertului, lucrările executate în acest stadiu, nefiind finalizate la parametrii proiectați, prezentând numeroase defecte, degradări în evoluție, nu permit deschiderea traficului în condiții de confort și siguranță, așa cum stabilite prin regelementările tehnice în vigoare și prin documentația de proiectare care a stat la baza executării lucrărilor.
În urma analizei efectuate privind posibilitatea deschiderii circulației pe autostradă, s-a constatat că, la data inspecției preliminare, imprejmuirea prezintă vulnerabilități și defecte majore, a căror remediere nu se poate face pe termen scurt. Astfel, au fost necesare investigații suplimentare pentru stabilirea soluțiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază a circulației în regim de drum cu patru benzi de siguranță, cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel:
– Autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone;
– Viteza maximă de 90jm/h;
– Viteza maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperită de polei, gheață, mâzgă sau ploi torențiale;
– Viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500-km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostradă de la nodul Ilia (poduri și rame între km 76+100-km 77+000), cât și la nodul Dobor (km 67+000-km 67+500);
– Semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.
„Primele rezultate ale expertizei lucrărilor la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Dej ne-au confirmat că vom putea da în circulație doar în condițiile de restricții impuse de experți. De asemenea, subliniez că lucrările de la nodul Holdea trebuie să fie recepționate într-un timp cât mai scurt, după parcurgerea procedurilor tehnice, astfel încât autostrada să poată să fie utilizată. Totodată, așteptăm ca în faza a doua a expertizei, în urma investigațiilor și analizelor efectuate de către specialiști, să fie identificate soluțiile de remediere a neconformităților din cauza cărora tronsonul nu a fost recepționat”, a declarat Sorin Scarlat, directorul general al CNAIR, citat în comunicat.
Totodată, expertul tehnic a concluzionat că deschiderea circulației în regim de autostradă, cu restricții de viteză și tonaj se poate face numai după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejurimii.
De asemenea, deschiderea circulației pentru vehiculele cu masa mai mare de 7,5 tone se va face numai după aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatae în cadrul expertizei tehnice pentru domeniul poduri.
Având în vedere stadiul lucrărilor, sunt obligatorii inspecții săptămânale ale tuturor construcțiilor și instalațiilor pe toată lungimea sectorului de drum, până la finalizarea lucrărilor și remedierilor conform soluțiilor stabilite în expertiză, relatează sursa precizată.