Primăria Capitalei anunță că angajații Companiei Municipale Managementul Transportului se vor ocupa de ridicarea, transportul, depozitarea și eliberarea vehiculelor staționate neregulamentar, pe baza regulamentului aprobat, la propunerea primarului general Gabriela Firea, în ședința Consiliului General al Municipiului București din 26 iunie.
Proiectul a fost votat cu 28 de voturi pentru (PSD-ALDE, PMP), 11 abțineri (USR, PNL) și patru voturi împotrivă (USR, PNL)
„Sunt situații în care este blocată circulația vehiculelor de interventie în caz de urgență, ambulanțe sau mașini de pompieri, precum și accesul în spitale, școli, instituții publice, dar și circulația mijloacelor de transport public sau activitatea utilajelor de deszăpezire și salubrizare. Nu ne transformăm în hingherii de mașini ai Capitalei! Pentru mașinile parcate neregulamentar, dar care nu blochează căile de acces, vor fi găsite alte mijloace de sancționare”, a transmis Gabriela Firea.
Hotărârea adoptată prevede că procesul este unul continuu, activitățile urmând a fi asigurate 24/24 ore.
Tarifele de ridicare și depozitare a mașinilor vor fi:
· 200 + 150 = 350 de lei pentru vehiculele cu masa maximă autorizată de până la 5 tone inclusiv
· 270 + 200 = 470 de lei pentru vehiculele cu masa maximă autorizată de peste 5 tone.
Tariful de depozitare, care se va calcula pe un interval de 24 de ore, începând cu data și ora depozitării, va fi de 150 lei/zi.
Dispunerea ridicării vehiculelor staționate neregulamentar se va face de către polițiști rutieri din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București sau al Secției Regionale de Poliție Transporturi
București, ori polițiști locali din cadrul Direcției Generale de Poliție Locala și Control a Municipiului București.