Conducerea CFR Marfă, vizată într-un dosar DIICOT. Prejudiciul depășește șase milioane de euro

Conducerea CFR Marfă, vizată într-un dosar DIICOT. Prejudiciul depășește șase milioane de euro
Publicat: 03/05/2017, 08:44
Actualizat: 02/10/2018, 03:15

40 de persoane sunt suspectate de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare cu consecințe deosebit de grave, fals intelectual și uz de fals.

Procurorii susțin că în 2016, la nivelul Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă CFR Marfă SA, s-ar fi constituit „un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivelul central și teritorial al societății de transport, având ca scop subevaluarea bunurilor din patrimoniul societății, cu prilejul operațiunilor de vânzare-cumpărare a 2450 de vagoane destinate casării, facilitând astfel traficarea în folosul SC Remat SA Călărași a diferenței rezultate între valoarea reală și cea subevaluată a bunurilor casate”.

Potrivit DIICOT, subevaluarea s-ar fi efectuat prin ofertarea pe Bursa de Mărfuri București, în baza procedurii de licitație a 2450 de vagoane pe roți, inițiată de CFR Marfă , la preț de fier vechi, deși, în conformitate cu standardele în materie, deșeurile metalice provenite din casarea materialului rulant se încadrau în categoria „deșeu fier vechi greu” și „deșeu fier vechi special” (oțel), categorii de deșeuri cu o valoare de piață net superioară.

„Manopera frauduloasă a fost premeditată de factorii de decizie din cadrul SNTFM CFR MARFĂ SA în conivență cu reprezentanții SC Remat SA Călărași. S-a constatat că, deși oferta de vânzare inițiată de S.N.T.F.M. „CFR Marfă” S.A pe Bursa de Mărfuri viza cantitatea generică de 49.000 tone fier vechi, ulterior contractul de vânzare-cumpărare încheiat cu ofertantul SC Remat SA Călărași a menționat vânzarea fierului vechi provenit din casarea a 2450 de vagoane”, arată DIICOT.

Sursa citată precizează că prețul de achiziție a fost de 120 euro/tona de fier vechi, în condițiile în care prețul mediu practicat pentru „deșeu fier vechi greu” era de 175,88 euro/tonă, iar pentru „deșeu fier vechi special” (oțel) era de 218,90 euro/ tonă.

„Rezultă că prin această manoperă s-a realizat practic o subevaluarea a bunurilor cu 82,42% în cazul „deșeurilor fier vechi special” (oțel) și cu 46,56% în cazul „deșeurilor fier vechi greu”. În manoperele frauduloase au fost implicați factori de decizie de la nivelul central și teritorial a societății de transport, precum și reprezentanții societății beneficiare”, transmit procurorii.

„Primul nivel al grupului infracțional organizat a fost constituit din conducerea executivă a societății CFR Marfă, compusă din Directorul general Mihuț Constantin Crăciun, Directorul Operațiuni Dezvoltare MR Daniel Ciobanu, Directorul Departament Vânzări – Trafic Eugen Tudor, Directorul Economic – Financiar Pavel Bărculeț, Managerul Juridic Silviu Valeriu Costea, Directorul Trafic Constantin Alupoaie, Directorul vagoane Florin Enache, șeful Biroul Urmărire Contracte Mariana Căpățână, Șeful Serviciului Exploatare Vagoane George Niculescu, aceștia fiind cei care ar fi inițiat vânzarea la bursa de mărfuri a celor 2450 de vagoane la preț de fier vechi, prin subevaluarea lor și obținerea unui preț mai mic decât valoarea reală. Al doilea palier al grupului infracțional ar fi fost reprezentat de către funcționarii din cadrul sucursalelor S.N.T.F. MARFĂ „C.F.R. MARFĂ” S.A. – Timișoara, Brașov, Iași, Galați, Craiova, Cluj, Constanța iar al treilea ar fi fost constituit din reprezentanții S.C. Remat SA Călărași, beneficiara contractului”, susține DIICOT.

Cele 2450 de vagoane supuse casării însumează cantitățile de 35.002,12 tone de oțel și 16.584,50 tone de fier vechi greu, cantități care au fost menționate în documentele încheiate ca fier vechi.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Fostul vicepreședinte al Parlamentului Republicii Moldova i-a cerut lui Ion Țiriac să îi premieze și...
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
"Eu sunt cel pe care îl căutaţi!" Autorul masacrului din Germania s-a predat. Atacul cu...
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
A murit Christoph Daum, fostul antrenor al Naționalei de fotbal. O boală gravă l-a răpus...
Pictorial de senzaţie cu cei mai obraznici 'iepuraşi' din România. Andreea Bălan, Anda Adam, Lavinia...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Taxiurile fără şofer le iau pâinea de la gură taxiurilor clasice: apelare facilă şi preţuri...
Cel mai RAPID ÎNCĂRCĂTOR din lume! Încarcă ORICE TELEFON în mai puțin de...
Noul război ce stă să izbucnească. Au atacat azi dimineață. S-a declarat stare de urgență
Nu folosi acest obiect din camera de hotel. Riști să pleci acasă cu boli serioase
Chris Hemsworth a cântat alături de Ed Sheeran la concertul din București. Imaginile complet neașteptate...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Anamaria Prodan, depre cât de mult îi seamănă copiii. Ce anume îi spunea mama ei...
Cum au aniversat Gabriela Cristea și Tavi Clonda 5 ani de la căsătorie
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Cel mai recent truc promovat în online pentru prevenirea ridurilor: masajul