Conducerea Tarom, audiată în Parlament din cauza incidentelor
This browser does not support the video element.
„Compania Tarom ar fi trebuit pregătită mult mai bine, din timp, pentru condițiile din 2015-2016 de piață. Low-cost-urile au venit foarte, foarte agresiv. Acum încercăm să facem față, să ne batem, cred că românii merită această companie în care statul român a investit și investește în continuare bani, în flotă. Compania are o cotă de piață din care pierde câte un pic , însă este destul de solidă și există potențial de redresare însă va trebui o voință politică solidă în decursul anului viitor pentru a lua niște măsuri un pic radicale, pentru a putea așeza pe baze economice reale adaptate la condițiile de piață din acest domeniu”, a declarat, în comisie, Ionuț Moșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a efectuat săptămâna trecută o vizită de lucru la TAROM în contextul incidentelor aviatice și le-a cerut angajaților ca avioanele să fie verificate și de alte persoane față de cei care le monitorizează în mod curent.
În urmă cu aproximativ două săptămâni, o echipă de investigatori din cadrul CIAS (Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile) a început acțiunile de determinare a cauzelor producerii evenimentului aviatic în care TAROM a întrerupt decolarea în cursa București-Iași.Investigatorii au demarat „activitățile de investigație privind siguranța, cu scopul de a determina cauzele producerii acestui eveniment aviatic”.
„Centrul de Investigații și Analiză pentru Siguranța Aviației Civile a fost notificat în data de 13 octombrie 2016, în jurul orei 23.00, despre producerea în jurul orei 21.20 a unui incident aviatic pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București-Otopeni. În incident a fost implicată o aeronavă de tip ATR72-500, cu însemnele de înmatriculare YR-ATI, aparținând companiei aeriene TAROM”, a menționat CIAS.
Aeronava, având la bord 38 de persoane, împreună cu patru membri ai echipajului, urma să efectueze o cursă internă București-Iași, însă – potrivit CIAS – pilotul comandant „a întrerupt decolarea din cauza unor vibrații puternice la jamba de bot și a decis întoarcerea la poziția de parcare”.
Anterior acestui eveniment, cursa TAROM RO 637 București-Satu Mare, care decolase la ora 16.48 de pe Aeroportul Otopeni, s-a întors după aproximativ 20 de minute pe aeroport, din cauza unor defecțiuni tehnice se pare că la trenul de aterizare. De asemenea, o aeronavă TAROM cu destinația Timișoara, prevăzută să decoleze la ora 12.40 cu 57 de pasageri la bord, a decolat cu o întârziere de o oră și 50 de minute din cauza defectării unui difuzor de la bordul aeronavei.