Conducerea Tarom în aer. Decizia ministrului Transporturilor după ce a constatat „lipsa de interes și responsabilitate”
Ministrul Transporturilor a precizat că decizia a venit în urma unei evaluări desfășurate de Autoritatea Aeronautică, potrivit căreia s-au constatat grave nereguli în activitatea de management. La prezentarea rezultatelor, însă, Heinzmann a părăsit sala.
„Când a fost făcută aceată analiză și au fost prezentate deficiențele de management puse în seama actualului director general, acesta a înțeles să părăsească sala și nu a vrut să mai discute despre aceste aspecte, speculând cumva faptul că nu va mai fi cvorum pentru o decizie”, a explicat ministrul Transporturilor.
Dan Costescu a spus că pierderile pe care le-au înregistrat cei de la TAROM anul trecut sunt „inadmisibile” și se datorează lipsei de responsabilitate și de interes a lui Heinzmann și deficiențelor de management de la vârful TAROM.
„Eu personal, îmi exprim dezaprobarea pentru lipsa de interes și lipsa de responsabilitate a acestui domn cu privire la activitatea companiei, este un lucru care nu este permis in niciun domeniu. Această lipsă de responsabilitate, de asumare a ei de a discuta despre niște deficiențe de management asumate în mod clar de mai multe orgne care le-au investigat nu mi se pare în regulă. Vorbesc aici despre informații pe care le-am primit și care sunt deja date oficiale: nerealizarea bugetului de venituri și cheltuieli. În loc să aibă 8 mil pierdere la sfârșitul anului trecut, așa cum își asumaseră, au avut 41 de milioane. Este inadmisibil, în condițiile în care prețul kerosenului a scăzut”, a arătat Dan Costescu.
Probleme mari au fost descoperite și în zona resurselor umane, în condițiile în care s-a constatat că angajații din zona tehnică au abuzat de dreptul la concediu medical, la TAROM înregistrându-se un procent foarte mare al personalului care a solicitat astfel de învoiri.
„Mai sunt și alte aspecte, problemele la niv resurselor umane. Peste 25% din personalul tehnic a înregistrat concediu medcal. 1.500 de zile în care acest personal a fost în concediu medical. Acest lucru nu poate continua”, a adăugat Costescu.
Ministrul Transporturilor a solicitat astfel lămuriri cu privire la pașii următori și a propus ca lunea viitoare să fie luată o decizie finală asupra viitorului companiei. Acesta a ținut să specifice că activitatea se va desfășura în condiții normale, fără ca siguranța zborului să fie afectată.
Deși a fost suspendat din funcția de manager de resurse al companiei, Christian Heinzmann rămâne director general, întrucât cele două funcții sunt distincte și implică responsabilități diferite, de la caz la caz. Dan Costescu a explicat că funcția de accoutable manager (cea de pe care a fost suspendat Heinzmann) vizează niște criterii legate strict de aviație, în vreme ce postul de general manager ține și de eficiența financiară a cmpaniei, de politica specifică privind tehnica operațională.
În aceste condiții, ministrul Transporturilor a spus că începând de luni belgianul Christian Heinzmann va activa pe funcția de director general, cu atribuții diminuate, dacă nu se constată deficiențe majore la nivel de management general, în condițiile în care va apărea o altă persoană care să ocupe funcția de manager de resurse. În cazul în care se va constata, însă, existența unui management defectuos, la nivelul Tarom, Heinzmann ar putea fi revocat din funcția de director general mai devreme de luna noiembrie, atunci când i se termină mandatul, a spus ministrul Transporturilor.