Prima pagină » Știri » Consiliul Elevilor salută creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în liceu, dar critică ministerul Educației pentru lipsa dialogului

Consiliul Elevilor salută creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în liceu, dar critică ministerul Educației pentru lipsa dialogului

Consiliul Elevilor salută creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în liceu, dar critică ministerul Educației pentru lipsa dialogului
Consiliul Național al Elevilor salută măsura adoptată de Ministerul Educației Naționale (MEN) privind creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în învățământul liceal, dar critică lipsa dialogului, precizând că nu a fost consultată, nici de această dată, la luarea unei decizii.

Consiliul Național al Elevilor salută măsura adoptată de Ministerul Educației Naționale (MEN) privind creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în învățământul liceal, dar critică lipsa dialogului, precizând că nu a fost consultată, nici de această dată, la luarea unei decizii.

Reprezentanții Consiliul Național al Elevilor precizează, într-un comunicat de presă remis sâmbătă MEDIAFAX, că măsura adoptată de MEN privind creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în învățământul liceal este una benefică.

„Astfel, se asigură o evaluare obiectivă și se elimină discrepanțele apărute în unele situații, în urma notării subiective din ciclul gimnazial”, spun reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, în comunicat.

Pe de altă parte, structura reprezentativă a elevilor la nivel național condamnă faptul că nu a fost consultată nici de această dată în privința acestei decizii.

„Ministerul Educației a încălcat dispozițiile art. 80 (1) din Legea Educației Naționale, care specifică faptul că învățământul este centrat pe beneficiari și deciziile se iau prin consultarea acestora. Având în vedere faptul că educația este definită ca un bun public, comunicarea cu actorii sistemului trebuie să fie una reală și continuă. Dialogul reprezintă mai mult decât comunicare prin intermediul presei”, se mai arată în documentul citat.

De asemenea, reprezentanții Conisliului atrag atenția asupra faptului că au trecut mai mult de doi ani de la intrarea în vigoare a Legii Educației, iar elevii încă nu au un statut aprobat.

„Ministerul are obligația de a elabora toate actele normative specificate în lege în termen de 8 luni de la intrarea în vigoare, conform Art. 361 (6)”, mai susțin reprezentanții elevilor, în documentul citat.

Ministrul Educației, Remus Pricopie, a declarat anterior, într-un interviu acordat MEDIAFAX, că schimbările noului an școlar sunt creșterea ponderii evaluării naționale la admiterea în liceu, de la 50 la 75%, introducerea simulării bacalaureatului la clasa a XI-a și evaluarea periodică la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

La admiterea în liceu, media de la evaluarea națională avea, până acum, o pondere de 50%, la fel ca media anilor de gimnaziu.

Catalina Cocolos, [email protected]

Citește și