Consiliul Național al Elevilor susține introducerea mai multor ore de sport în învățământul primar
Consiliul Național al Elevilor susține introducerea mai multor ore de sport în programa școlară a elevilor din ciclul primar, considerând însă că trebuie să se facă investiții în bazele sportive din școli pentru ca orele să se desfășoare în condiții optime.
Reprezentanții Consiliului Național al Elevilor, forul consultativ al Ministerului Educației, arată, într-un comunicat de presă remis duminică agenției MEDIAFAX, că introducerea mai multor ore de sport în programa școlară, propusă printre modificările aduse Planului cadru pentru învățământul primar, este o măsură necesară, în condițiile în care a crescut numărul de copii supraponderali.
Potrivit statisticilor, România ocupă locul al treilea în Europa la capitolul supraponderalitate, au precizat reprezentanții Consiliului Național al Elevilor.
„Mișcarea este esențială pentru dezvoltarea copiilor, iar în România, din păcate, ne confruntăm cu o creștere a numărului de copii supraponderali. Pe lângă faptul că sportul echilibrează funcționarea întregului organism, acesta are rol în educarea și disciplinarea copiilor. Introducerea mai multor ore de sport pe săptămână pentru elevii din învățământul primar este o măsură necesară, însă, pentru ca orele să se desfășoare în condiții optime, trebuie investit în bazele sportive din unitățile de învățământ”, a declarat președintele Consiliului Național al Elevilor, Iulia Miron, citată în comunicatul de presă.
Liderii elevilor atrag însă atenția că unitățile de învățământ trebuie să dețină baze sportive dotate corespunzător și spații exterioare în perimetrul școlii pentru ca elevii să facă mișcare în aer liber.
Ei propun ca soluție în acest sens atragerea unor surse financiare extrabugetare, care să fie accesate de către unitățile de învățământ.
Consiliul Național al Elevilor a fost înființat în 2007, în baza unui ordin de ministru, și reprezintă în prezent peste 3,2 milioane de elevi din România, se mai arată în comunicat.
Ministerul Educației propune creșterea numărului de ore de sport în învățământul primar, pe lângă cele două ore la „Educație fizică” fiind prevăzute la clasele pregătitoare, întâi și a II-a alte două ore la „Muzică și mișcare”, iar la clasele a III-a și a IV-a, o oră la „Joc și mișcare”.
Ministerul Educației a pus în dezbatere publică proiectul Planului cadru pentru învățământul primar prin care propune creșterea numărului de ore prevăzut pentru activitățile care urmăresc stimularea dezvoltării fizice armonioase a elevilor, respectiv educație fizică și muzică.
Planul-cadru de învățământ este un document de politică educațională care cuprinde discipline obligatorii (trunchiul comun) și opționale (curriculum la decizia școlii), precum și numărul de ore alocate acestora pe săptămână.
„Planul-cadru propus asigură continuitatea concepției privind învățământul primar, valorificând disciplinele abordate integrat în primii trei ani de studiu, și anume: Matematică și explorarea mediului, care cumulează numărul de ore alocat pentru disciplinele Matematică și Științe ale naturii, Arte vizuale și lucru manual, care cumulează numărul de ore alocat pentru disciplinele Arte vizuale și Educație tehnologică și Muzică și mișcare”, se arată în proiectul aflat în dezbatere publică.
O noutate a proiectului de Plan-cadru pentru învățământul primar este numărul de ore prevăzut pentru activitățile care urmăresc stimularea dezvoltării fizice armonioase.
Inițiatorii proiectului precizează că, la nivel european, se constată acordarea unei atenții sporite educației fizice, prin alocarea unui număr mare de ore în țări precum Franța, Luxemburg, Ungaria, Germania, Slovenia, Austria, Liechtenstein și Croația, respectiv cel puțin trei ore pe săptămână.
„Creșterea numărului de ore de educație fizică reflectă importanța care trebuie acordată sănătății și dezvoltării fizice armonioase a tinerei generații, tot mai preocupată de tehnologia digitală, în detrimentul sportului și mișcării în aer liber. Această importanță este subliniată și de Legea Educației Naționale, în special pentru segmentul de educație timpurie și pentru clasa pregătitoare”, se mai precizează în documentul pus în dezbatere publică.
Pentru ciclul primar, orele destinate stimulării motricității sunt repartizate astfel: două ore la disciplina „Educație fizică” și alte două ore la disciplina „Muzică și mișcare” pentru elevii din clasele pregătitoare, întâi și a II-a și două ore la disciplina „Educație fizică” și o oră la disciplina „Joc și mișcare” pentru elevii claselor a III-a și a IV-a.
Proiectul va fi în dezbatere publică până în 19 februarie.