Prima pagină » Știri » Consumatorii consideră că ar avea de câștigat prin introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto

Consumatorii consideră că ar avea de câștigat prin introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto

Consumatorii consideră că ar avea de câștigat prin introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile auto
Peste 90% dintre românii care au mașină cred că ar fi de bun augur publicarea în fiecare an, cu titlu informativ, a unor prețuri de referință pe piața reparațiilor auto, de către o autoritate competentă.

Aceste tarife de referință ar veni în sprijinul românilor, care ar fi mai bine informați cu privire la costuri, arată studiul realizat de către IRES pentru UNSAR.

Nu se urmărește însă o plafonare a costurilor de reparații, ci doar un tarif de referință, scrie adevărul.ro. Studiul IRES mai arată că 93% dintre români vor să știe care este valoarea despăgubirii plătite de asiguratorul RCA în cazul unei daune, iar 71% dintre români ar fi deranjați dacă valoarea plătită ar fi considerabil mai mare pentru reparația unei mașini în cazul unei despăgubiri acoperite de polița RCA, față de reparația efectuată fără asigurare de răspundere civilă.

Studiul a fost realizat de către IRES în decembrie 2019 pe un eșantion de 1.090 de subiecți, care conduc un autovehicul, prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).

Eroarea maximă tolerată este de +/- 3%.

Foto: Publimedia / Mediafax

Autor