Prima pagină » Știri » Contre între Gabriela Firea și Lucian Bode pe tema suspendării liniei de tramvai 41

Contre între Gabriela Firea și Lucian Bode pe tema suspendării liniei de tramvai 41

Contre între Gabriela Firea și Lucian Bode pe tema suspendării liniei de tramvai 41

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, susține, prin intermediul unui comunicat de presă, că Gabriela Firea ar fi refuzat să aprobe suspendarea temporară a liniei de tramvai 41 și că din acest motiv finalizarea Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei ar fi pusă sub semnul întrebării. În replică, Primarul Capitalei a declarat că nu ar fi putut să lase bucureștenii fără acest mijloc de transport, având în vedere că linia este foarte circulată.

Recent, Asocierea Astaldi – FCC, antreprenorul care lucrează la Magistrala 5, a solicitat întreruperea cirulației tramvaiului 41 pentru o perioadă de 10 zile, la intersecția strada Brașov cu Bulevardul Drumul Taberei pentru finalizarea unui pasajul pietonal. Cererea lor nu a fost, însă, acceptată.

Deşi, în primă fază, Primăria Bucureşti, prin STB, a comunicat antreprenorilor ca şi soluţie trimestrul IV al acestui an, ulterior au revenit asupra termenului, pentru ca în final să comunice ca termen tot trimestrul IV. Inconsecvenţa administraţiei publice locale îi costă pe bucureşteni”, avertizează MTIC. Şedinţele de lucru organizate la Primăria Bucureşti la care au participat toţi actorii importanţi ai acestei lucrări (Astaldi – FCC, Metrorex, Societatea de Transport Bucureşti, Direcţia Transporturi din PMB, consultantul şi subantreprenorii executanţi) s-au lovit „de lipsa de înţelegere şi de reaua-voinţă a reprezentanţilor Primăriei Generale„, spun reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor.

“Interesul cetăţenilor Bucureştiului este pentru mine mult mai important decât campania electorală în care se află unii sau alţii!”

Aceştia susţin că lucrările pentru finalizarea M5 vor continua conform graficelor asumate, atât de antreprenori, cât şi de către beneficiar.

Toţi factorii implicaţi în realizarea acestui important obiectiv pentru Bucureşti şi bucureşteni trebuie să înţeleagă necesitatea finalizării acestuia, dar şi beneficiile pe care le va produce noua magistrală de metrou din Drumul Taberei. Doamna primar general, dacă este primarul întregului Bucureşti, trebuie să participe activ la finalizarea noii magistrale şi nu să meargă pe şantierele obiectivelor de investiţii care nu intră în atribuţiile domniei sale. Ştiu că doamna primar general se află în plină campanie electorală şi ar fi trebuit ca această lucrare să fie una prioritară pentru administraţia pe care încă o conduce şi să se implice activ pentru locuitorii zonei.

Acest obiectiv, deja foarte mult întârziat, reprezintă o prioritate pentru ministerul pe care îl conduc şi de aceea am şi făcut apel public la dialog. O anunţ, şi pe această cale, pe doamna Firea că lucrările pentru finalizarea acestei magistrale merg înainte, cu sau fără sprijinul dânsei, şi că darea în trafic a metroului, cu călători, se va face conform ultimelor termene asumate de către cei implicaţi. Interesul cetăţenilor Bucureştiului este pentru mine mult mai important decât campania electorală în care se află unii sau alţii„, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Gabriela Firea, replică pentru Lucian Bode: “STB nu poate fi invinuită pentru întârzierea lucrărilor la metrou!”

De partea cealaltă, Gabriela Firea, primarul Capitalei, a declarat că nu ar fi putut suspenda circulația tramvaiului 41 fără să pună la dispoziția cetățenilor alte mijloace de transport.

STB SA nu poate fi învinuită pentru întârzierea lucrărilor la metrou, iar încercarea de a pasa vina pentru nefinalizarea acestora de către Metrorex ascunde propria incompetență.

Metrorex a solicitat STB să suspende timp de 10 zile circulația tramvaiului pe linia 41, pentru a realiza unele lucrări la suprafață. Solicitarea poate fi onorată de STB în luna octombrie, atunci când are loc recepția pentru un nou lot de autobuze hibrid achiziţionate de Primăria Capitalei. Demersul pentru suspendarea liniei de tramvai presupune alocarea a minim 42 de autobuze, ținând cont că este vorba despre o linie foarte solicitată, cu o capacitate de transport de aproximativ 200.000 de călători zilnic.

În contextul pandemiei de coronavirus întregul parc circulant al STB SA este scos în traseu, astfel încât să ofere posibilitatea călătorilor să respecte distanţarea fizică.

Mai mult, din informațiile comunicate de Metrorex reiese foarte clar că metroul poate fi pus în funcțiune pe noua magistrală și fără a întrerupe circulația tramvaielor pe linia 41.

Reamintim faptul că Metrorex nu a dat curs solicitării noastre de a ne sincroniza lucrările ce ar afecta circulația tramvaiului pe linia 41, pentru a reduce la maxim disconfortul celor care folosesc acest mijloc de transport”, a declarat Gabriela Firea.

Citește și