CORONAVIRUS. Îngrijire la domiciliu pentru bucureștenii cu afecţiuni cronice/ Anunțul Primăriei Capitalei

Publicat: 16 03. 2020, 21:50

Primăria Capitalei anunţă servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele cu afecţiuni cronice de pe raza municipiului Bucureşti.

„Ca urmare a limitării, în prezent, a accesului la serviciile medicale acordate în unităţile sanitare şi pentru a-i proteja pe seniorii noştri în această perioadă, Primăria Municipiului Bucureşti, prin Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti împreună cu partenerii săi, asigură servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele cu afecţiuni cronice de pe raza municipiului Bucureşti. Astfel, de astăzi doritorii pot apela la numărul de telefon gratuit 0800821218 în vederea înscrierii într-o bază de date”, precizează primarul general Gabriela Firea într-o postare pe Facebook.

https://www.facebook.com/gabifirea/photos/a.605512162844928/3039306909465429/?type=3&theater

Conform sursei citate, specialiştii se vor deplasa în teren, la fiecare caz în parte, cu echipament de protecţie, vor evalua situaţia socio-medicală, vor colecta informaţiile necesare în vederea constituirii unui set minim de documente, care vor fi completate fie la momentul vizitei, fie se va apela la instrumente electronice de scanare, fără a întârzia acordarea acestor servicii, scrie Mediafax.

Primăria Capitalei precizează că pot apela la serviciile de îngrijire la domiciliu persoanele încadrate de către membrii echipei, în urma evaluării, într-unul din următoarele grade de dependenţă: IA, IB, IC, IIA, IIB, IIC sau IIIA, cu domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Bucureşti, de minimum 6 luni înainte de formularea cererii, care nu se pot gospodări singuri, nu au întreţinători sau aceştia nu se pot ocupa de îngrijirea persoanei dependente ori nu îi pot acorda sprijinul necesar în vederea realizării activităţilor zilnice, de bază şi instrumentale şi pentru care s-a depus un dosar complet.

Conform sursei citate, grade de dependenţă sunt: IA – persoanele care şi-au pierdut autonomia mentală, corporală, locomotorie, socială şi pentru care este necesară prezenţa continuă a personalului de îngrijire; IB – persoanele grabatare, lucide sau ale căror funcţii mentale nu sunt în totalitate alterate şi care necesită supraveghere şi îngrijire medicală pentru marea majoritate a activităţilor vieţii curente, noapte şi zi; IC – persoanele cu tulburări mentale grave (demenţe), care şi-au conservat, în totalitate sau în mod semnificativ, facultăţile locomotorii, precum şi unele gesturi cotidiene pe care le efectuează numai stimulate; IIA – persoanele care şi-au conservat autonomia mentală şi parţial autonomia locomotorie, dar care necesită ajutor zilnic pentru unele dintre activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi; IIB – persoanele care nu se pot mobiliza singure din poziţia culcat în picioare, dar care, odată ridicate, se pot deplasa în interiorul camerei de locuit şi necesită ajutor parţial pentru unele dintre activităţile de bază ale vieţii de zi cu zi; IIC – persoanele care nu au probleme locomotorii, dar care trebuie să fie ajutate pentru activităţile de igienă corporală şi pentru activităţile instrumentale; IIIA – persoanele care se deplasează singure în interiorul locuinţei, se alimentează şi se îmbracă singure, dar care necesită un ajutor regulat pentru activităţile instrumentale ale vieţii de zi cu zi.

Dosarul cu actele necesare şi fişa de evaluare socio-medicală vor fi analizate de îndată ce sunt primite pe adresa de e-mail a instituţiei (registratura@dgas.ro), în şedinţe extraordinare, de către o comisie formată din angajaţi ai D.G.A.S.M.B., numiţi prin decizie a directorului general. Şedinţa va avea loc prin intermediul videoconferinţei. Accesarea serviciilor de către persoana care deţine decizie se realizează odată cu încheierea contractului de furnizare a serviciilor, precizează Primăria Capitalei.

„Pe această cale asigurăm toţi solicitanţii de servicii de îngrijire la domiciliu cu privire la faptul că procedura descrisă mai sus se va întinde pe o perioadă de maximum 48 ore de la momentul apelului telefonic”, mai arată Primăria Capitalei