Uber anunță că lansează funcția de verificare a măștii de protecție, ca parte dintr-o nouă serie de măsuri pentru siguranță. Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața.
În România, Uber le va cere tuturor utilizatorilor, șoferilor și curierilor să confirme faptul că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața înainte de o cursă sau livrare, după cum informează MEDIAFAX.
Măsurile de siguranță pe care compania le ia în România includ și panouri separatoare instalate gratuit în mașini, o listă de măsuri pe care atât utilizatorii, cât și șoferii trebuie să le respecte în timpul cursei, materiale cu informații despre siguranță amplasate în mașini și echipament de protecție pentru șoferi.
„În timp ce guvernele încep să ridice din restricțiile impuse pentru limitarea răspândirii epidemiei de coronavirus, Uber ia noi măsuri pentru a-i ajuta pe toți utilizatorii aplicației să rămână în siguranță și să aibă grijă de sănătatea lor”, se arată într-un comunicat al companiei.
Începând de săptămâna viitoare, tuturor șoferilor, curierilor și utilizatorilor Uber din România le vor fi afișate în aplicație informații referitoare la siguranță, alături de o listă de măsuri pe care trebuie să le respecte, înainte de o cursă.
Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața, prin intermediul tehnologiei de verificare din aplicație. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația. În plus, aceștia vor fi rugați să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi dezinfectarea mașinilor în mod regulat, sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor. Compania va echipa gratuit mașinile șoferilor cu panouri separatoare din plastic în următoarele săptămâni, după ce, în ultima lună, le-a oferit acestora produse dezinfectante.
Călătorii vor primi în aplicație notificări referitoare la siguranță, înainte de începerea unei curse. Aceștia vor fi rugați să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
Aceste noi măsuri de siguranță vor fi introduse începând de luni, 18 mai, și vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate.
La nivel global, Uber investește 50 de milioane de dolari pentru a se asigura că fiecare șofer și curier are acces la echipament de protecție și produse de curățenie și dezinfectante necesare pentru a lucra în siguranță pe platformă. Parte din această inițiativă, compania va achiziționa și distribui peste 7 milioane de măști și peste 350.000 de produse dezinfectante și de curățenie pentru șoferii și curierii din Europa.
Recent, Uber a anunțat concedierea a aproximativ 3.700 de angajați din cauza crizei provocate de pandemia de COVID-19.