COTAR susține că proiectul privind ridesharing e ilegal: Statul pierde șase milioane de euro pe lună din taxe neîncasate
This browser does not support the video element.
Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) consideră că proiectul privind activitatea de ridesharig încalcă Constituția și legile, apreciind că statul pierde 6 mil. de euro lunar din taxele ce trebuiau plătite pentru șoferi.
Transportatorii îl somează pe vicepremierul Daniel Suciu să retragă de pe transparența decizională proiectul de OUG privind transportul alternativ cu mașină și șofer, pentru a nu încălca legislația și Constituția României.
COTAR apreciază că, potrivit jurisprudentei CCR, Guvenul nu poate adopta o OUG substituindu-se legiutorului, prin preluarea unui proiect aflat în dezbateri parlamentare. Curtea Constituțională a decis că angajarea unui proiect prin OUG este neconstituțională, același proiect fiind in dezbateri in comisiile de specialitate ale Camerei Deputatilor. Ocolirea procedurii de examinare și dezbatere a proiectului de lege și recurgerea la angajarea răspunderii prin OUG asupra acestui proiect nu își găsesc o motivare.
„În altă ordine de idei, nu se justifică în niciun fel urgența, în cazul acestei ordonanțe. În plus, există o hotărâre a Curții Europene de Justiție care arată clar faptul că UBER face transport de persoane și nu „ridesharing”. În urma acestei hotărâri, niciun stat membru UE nu este obligat să dea ordonnațe de urgență pentru susținerea acestor entități.
În al treilea rând, se pare că atât Guvernul României, anumiți oameni politici și organele abilitate ale statutului se prefac acum și uită cum aceste multinaționale, „platforme” au eludat legile din România timp de patru ani au fraudat bugetul statului, obținând venituri ilicite din activități neautorizate pe teritoriul țării noastre, în detrimentul transportatorilor autorizați.
Pe de altă parte, cei 30.000 de „parteneri” care rămân „fără loc de muncă” nu sunt angajați. Firmele partenere ale UBER, BOLT, CLEVER etc. nu au niciun angajat șofer cu contract de muncă. Întrebarea este de ce ANAF și ITM nu au verificat această situație până acum. Statul român a pierdut în patru ani – numai din taxele care trebuiau plătite pentru șoferi – circa 6.000.000 de euro pe lună”, arată COTAR.