Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a preluat, în cele două luni de stare de urgenţă, peste 42.000 de apeluri legate de coronavirus. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus şi informaţii despre restricţii.
În perioada 16 martie – 14 mai, operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgenţe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.
În cele două luni în care a fost decretată stare de urgenţă, la nivel naţional au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19. Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus şi informaţii cu privire la restricţiile impuse prin ordonanţele militare.
Cele mai multe apeluri privind coronavirusul au fost în Bucureşti (7.137), urmate de Timiş (2.936) şi Braşov (1.962).
Cele mai puţine apeluri pe această problematică s-au primit în judeţele Harghita (166), Sălaj (225) şi Caraş-Severin (249).
Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.
„Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgenţă 112, împreună cu Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă şi Ministerul Sănătăţii, în funcţie de evoluţia situaţiei, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situaţiilor raportate de cetăţeni”, transmite STS.
La începutul epidemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din ţări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanţi au solicitat date suplimentare despre restricţiile impuse sau au anunţat nerespectarea acestora.
STS aminteşte cetăţenilor să sune responsabil la 112: „Apelarea acestui număr în situaţii care nu reprezintă un pericol pentru viaţă, proprietate sau mediu, produce întârzieri în preluarea apelurilor care anunţă urgenţe reale”.