Ministrul spune că cei 180 de kilometri anunțați într-o primă fază erau estimarea fostului director de la CNAIR Narcis Neaga, iar alte estimări care au circulat în spațiul public, care anticipau 62 sau 98 de kilometri au fost făcute „din birou”, de funționari care nu au fost pe șantiere.
În privința proiectului Comarnic – Brașov, ministrul a estimat că ar putea fi realizat în cel mult doi ani după ce Guvernul va găsi soluția optimă pentru încredințarea lucrărilor. Cuc a pus accent pe implicarea constructorilor români, printre care și firma omului de afaceri Dorinel Umbrărescu, socotind că aceștia lucrează corect și la timp. „Avem documentația, avem acordul de mediu, poate intra într-o fază de proiectare și putem începe lucrările”, a spus ministrul.
Premierul Viorica Dăncilă a anunțat în weekend că Autostrada Comarnic-Brașov nu se va construi în parteneriat public-privat, ci va fi declarată în prima ședință CSAT de importanță națională și va fi construită din fonduri guvernamentale. La finele anului trecut, Viorica Dăncilă spunea că termenul realist pentru finalizarea autostrăzii Comarnic- Brașov este anul 2024, dar spera ca șantierul să fie gata mai devreme, în condițiile în care la începutul lui 2019 urma să fie desemnat constructorul câștigător.
Cuc: La Otopeni s-au asfaltat parcările și a fost semnat contractul pentru reparația pistei 2
Noua conducere a Companiei Naționale Aeroporturi București a asfaltat parcările și a semnat contractul pentru reparația pistei 2, reușind deblocarea lucrărilor, a declarat luni ministrul Transporturilor Făzvan Cucu, la TVR1.
Ministrul spune că la aeroprt au fost sincope. și că a cerut fostelor conduceri să sporească numărul procedurilor de renovări, pentru că aeroprtul este una dintre cele mai profitabile companii din subordinea ministerului.
În context, ministrul a vorbit și despre modernizarea a 150 de kilometri de cale ferată, care va avea lo9c în acest an, dar și despre achiziția de material rulant și locomotive de către CFR Călători, pentru creșterea numărului de vagoane la trenuri.
Din luna aprilie a acestui an, George-Alexandru Ivan este directorul Companiei Naționle Aeroporturi București, cu un mandat provizoriu de 4 luni, ce poate fi prelungit cu încă două luni. Consiliul de Administrație l-a revocat din funcție pe Gabriel Stroe, la solicitatea ministrului Cuc, care a efectuat un control la aeroport, gasind mizerie, ziduri rupte și igrasie.