Prima pagină » Știri » Culmea ipocriziei: STS se laudă cu modernizarea sistemelor, la doar 4 zile de la momentul în care a furnizat locații greșite pentru cazul din Caracal

Culmea ipocriziei: STS se laudă cu modernizarea sistemelor, la doar 4 zile de la momentul în care a furnizat locații greșite pentru cazul din Caracal

Culmea ipocriziei: STS se laudă cu modernizarea sistemelor, la doar 4 zile de la momentul în care a furnizat locații greșite pentru cazul din Caracal
Serviciul de Telecomunicații Speciale a remis un comunicat de presă în care menționează demersurile pe care instituția le-a făcut pentru îmbunătățirea preciziei localizării unui apelant, nominalizând dezvoltarea aplicației 112. STS a fost acuzat de polițiști că a furnizat locații greșite la Caracal.

„Serviciul de Telecomunicații Speciale a demarat, la începutul anului 2017, activitățile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor Deciziei ANCOM nr. 1170/2016, privind implementarea soluției Advanced Mobile Location (AML). În acest sens, STS a implementat o platformă pilot de preluare și procesare a informațiilor de localizare în format AML și a efectuat teste cu operatorii de telefonie mobilă. În urma testelor operatorii mobili au confirmat că pot prelua și transmite datele de localizare în format AML, însă doar de pe terminale tip smartphone noi și de ultimă generație. La nivelul STS, aceste date se pot prelua și afișa ca informație de localizare în cadrul aplicațiilor de tip GIS”, se arată într-un comunicat de presă.

„Serviciul de Telecomunicații Speciale a încheiat cu succes etapa de testare a conexiunilor cu cei patru operatori de telefonie mobilă și de integrare a informației de localizare de tip AML în SNUAU, urmând ca după actualizarea legislației primare aplicabile, această funcționalitate să fie pusă la dispoziția cetățenilor care apelează numărul de urgență. Până la actualizarea legislației, fiind preocupat de îmbunătățirea capabilităților de localizare a apelanților la 112, Serviciul de Telecomunicații Speciale a prevăzut, în august 2018, cerințe specifice privind implementarea facilităților de tip AML/ESL în cadrul unui proiect, cu finanțare europeană, de modernizare a infrastructurii hardware și software a SNUAU”, mai anunță sursa citată..

Totuși, se menționează că din cauza unor contestații înaintate de unii operatori economici participanți la procedura de achiziție publică, proiectul de modernizare, aflat acum în stadiul de derulare a procedurii de achiziție, cu termen de finalizare în 2021, are o întârziere de aproximativ 6 luni.

„În paralel cu aceste demersuri privind utilizarea standardului AML, Serviciul de Telecomunicații Speciale a dezvoltat o aplicație pentru telefoanele mobile de tip smartphone denumită „APEL 112″ care permite transmiterea în SNUAU a coordonatelor de localizare (GPS) pentru o mai mare acuratețe și precizie în determinarea localizării terminalului de pe care se face apelul.

Practic, Serviciul de Telecomunicații Speciale a derulat activități pentru îmbunătățirea preciziei localizării pe trei paliere:
1. implementarea AML în SNUAU, testată cu operatorii de telefonie mobilă – necesită actualizarea legislației primare
2. implementarea AML în SNUAU prin proiectul de modernizare – suferă întârzieri din cauza contestațiilor
3. dezvoltarea aplicației Apel 112 – deja operațională și eficientă în salvarea de vieți omenești.”

Serviciul de Telecomunicații Speciale a fost acuzat că a furnizat locații eronate în cazul fetei răpite de la Caracal, motiv pentru care Alexandra nu a mai putut fi salvată.

Șeful Departamentului de Urgență Raed Arafat a anunțat duminică, urmare a cazului de la Caracal, că este nevoie de modificări legislative, care speră să fie făcute într-o lună, atât legat de localizarea imediată prin apelul la 112, cât și legat de modernizarea sistemului, în ciuda contestațiilor.

Autor

Citește și