Prima pagină » Știri » Cum a ajuns o Dacia Sandero second-hand mai scumpă decât o mașină nouă

Cum a ajuns o Dacia Sandero second-hand mai scumpă decât o mașină nouă

Cum a ajuns o Dacia Sandero second-hand mai scumpă decât o mașină nouă

O Dacia Sandero vândută pe piața second hand din Marea Britanie a ajuns să coste mai mult decât o mașină nouă. Motivul este criza semiconductorilor cu care se confruntă constructorii auto și care provoacă anomalii pe piaţa europeană de profil.

Timp de 10 ani, Dacia Sandero a fost cea mai ieftină maşină nouă de pe piața din Marea Britanie, dar criza cipurilor a schimbat asta, scrie adevarul.ro.

Proprietarii de astfel de modele au găsit ocazia de a le vinde pentru o sumă uriaşă la doar câteva luni după ce au plecat cu ele de la dealerii auto.

Astfel a ajuns un Sandero second-hand cu 16.093 de kilometri la bord, fabricat în 2021, să se vândă în medie cu aproape 11.700 de lire sterline, adică la un preţ cu aproximativ 1.900 de lire sterline mai mare decât un model nou.

Probleme cu aprovizionarea de mașini noi sunt peste tot în lume, în acest moment, din cauza crizei cipurilor și a pandemiei, spun specialiștii. Lucrul acesta a făcut ca dealerii să aibă mai puține mașini pe stoc.

Consultat de jurnaliştii britanici, reprezentantul unui dealer a declarat că suntem martorii unui fenomen unic. „Nu am mai văzut aşa ceva în 30 de ani de tranzacţionare şi nu cred că este ceva ce vom mai vedea”, a declarat acesta.

Fenomenul nu este doar la Dacia, se înregistrează şi la mărci ca Range Rover sau Tesla.

Dacia s-a alăturat tendinţei generale de întârziere a livrărilor de noi autoturisme din cauza crizei globale de semiconductori care afectează marii producători auto. Clienţii care au comandat în noiembrie 2021 o maşină fabricată sub sigla uzinei de la Mioveni trebuie să aştepte cel puţin până în aprilie 2022 să o primească.

Autor

Citește și