Din ce în ce mai mulți oameni care cad pradă infractorilor caută sfatul specialiștilor care să îi îndrume despre cum ar trebui să procedeze în cazul în care se confruntă cu o astfel de situație.
Este cazul unei femei care a primit de-a lungul timpului plicuri pe numele altor persoane. Aceasta a povestit pe Facebook cum a descoperit că două vecine figurează la adresa la care locuiește ea.
„Îmi poate spune cineva cum este posibil ca două vecine (mamă și fiică) care locuiesc la scara de lângă mine să figureze la adresa mea!?
De-a lungul timpului, de foarte mulți ani primesc plicuri cu numele lor de la diverse companii și instituții.
Am informat poștașul, i-am spus că aceste persoane locuiesc la cealaltă scară, dar am primit în continuare plicuri pe numele lor.
Astăzi am avut un șoc când am aflat că ele figurează la mine la adresă.
Cum este posibil așa ceva?”, a întrebat aceasta pe grupul Sfaturi de la avocați.
„Am fost șocată și mai mult de nepăsarea și obrăznicia cu care mi s-a răspuns de una dintre acele doua persoane.
Am trimis e-mail la evidența populației, sper să se rezolve repede și să nu mai primesc! Îmi provoacă stres, plus că mama mea nu și-a putut primi cardul de energie pentru care era eligibilă din cauza că aceste două persoane figurează la noi la domiciliu”, a detaliat aceasta în comentarii.
În comentarii, femeia a primit mai multe sfaturi. Unii au mărturisit că au trăit aceeași experiență.
„Mergeți la evidența populației ptr a corectă eroarea!”
„Dacă primiți facturi trebuie să mergeți la cei care emit facturile să declarați că nu locuiesc la dvs în apartament. E o practică des întâlnită în înșelătorii. Unii declară alte adrese pentru a nu plăti facturile, susținând că nu le-au primit. Am pățit așa ceva în urmă cu câțiva ani, fiind vorba de factura la telefon fix.”
„Probabil e o eroare în acte, o literă greșită la scară, de exemplu. Ignorați orice factură, citație, nu e treaba dvs., dar nici a poștașului, el e corect. Nu vă mai stresați.”
„Dau un exemplu, cine a locuit înaintea d-voastră probabil le-a făcut mutația.”
„Este exclus așa ceva! Mă gândesc clar la o eroare, având în vedere că adresa și nr. apartamentului sunt la fel, doar scara diferă, o literă practic”, a răspuns autoarea postării.
„Luați legătura și cu banca emitentă. Eu primeam emailuri de la o bancă la care nu eram client, tot din cauza unei erori de scriere. S-a rezolvat ușor în cazul meu.”
„Sunt în aceeași situație, le-am scris mail celor de la evidența populației, au răspuns prompt și au zis să mă duc cu acte doveditoare, iar când m-am dus la ei au zis că trebuia să vină vecina implicată, că nu-i vina lor, am insistat că în mail au răspuns altceva și că nu o pot obliga pe vecină să scape de mine, m-au pus să fac o cerere și le-am cerut nr și dată de înregistrare. Poate aveți mai mult noroc.”