Mulți dintre noi au pățit asta: telefonul stă pe masă și începe să sune. Îl ridici, te uiți, vezi că este un număr ascuns. Răspunzi sau nu? Fie că răspunzi și situație se lămurește sau, dimpotrivă, se complică, fie că eviți apelul, intimitatea „tehnologică” a fost încălcată. Iată cum poți afla cine te sună cu număr ascuns de pe iOS și Android.
„Apelant necunoscut” sau „Unknown Caller”, „Private Number”, toate variantele sună dubios și îți dau o anumită stare de panică. Oare cine este și ce dorește? Cum poți afla cine te sună cu un număr necunoscut? Soluția este cât se poate de simplă și vine sub forma unei aplicații pentru iOS și Android.
Aplicația TRUECALLER este gratuită și poate fi descărcată pentru iPhone și Android, la un click distanță!
Aceeași bază de date este și online la adresa Truecaller.com. Este mai bine să instalați aplicația pe telefon, deoarece, în funcție de permisiunile pe care le acordați la instalare, vă poate notifica în timp real dacă sunteți sunați de un număr de tip spam.
Acesta din urmă poate să fie vreun comerciant online, un operator de telefonie sau chiar un individ cu intenții nu tocmai curate.
După instalarea Truecaller de la PEGI3, veți urma câțiva pași pentru configurare. Pe iPhone și Android trebuie să permiteți ca Truecaller să funcționeze precum un manager de apeluri.
Astfel, intrați în Configurări la Telefon și accesați Blocarea și identificarea apelurilor. Aici, trebuie să vă asigurați că Truecaller este activ.
Truecaller este o aplicație relativ eficientă, dar mai dă și rateuri. Pentru a beneficia cu adevărat de aplicație, trebuie să o instalăm într-un număr cât mai mare.
Decizia ANCOM nr 338 / 2010, articolul 3.6.2. spune că furnizorul de rețele publice de comunicații electronice sau de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului are obligația de a nu schimba identitatea apelantului, precum și de a nu ascunde şi de a nu prezenta utilizatorului apelat identitatea apelantului fără acordul acestuia din urmă.
”Legea privind prelucrarea datelor cu caracter personal și protecția vieții private în sectorul comunicațiilor electronice Numărul 506/2004 Publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1101 din 25/11/2004”.
În cazul în care este oferită prezentarea identității liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicații electronice destinat publicului are obligația de a pune la dispoziție utilizatorului apelant pentru fiecare apel, precum și abonatului apelant pentru fiecare linie, printr-un mijloc simplu și gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante, indiferent de țara de destinație a apelului. 1.1 :în cazul interconectării, furnizorul are obligația de a transmite la interfața dintre cele două rețele identitatea liniei apelante fără a o altera, modifica sau șterge.
În cazul în care este oferită prezentarea identității liniei apelante, furnizorul serviciului de comunicații electronice destinat publicului are obligația de a pune la dispoziție abonatului apelat, printr-un mijloc simplu și, în limitele unei utilizări rezonabile, gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei apelante pentru apelurile primite, indiferent de țara de origine a acestora.
În cazul în care este oferită prezentarea identității liniei apelante, când prezentarea identității liniei apelante se face înainte de începerea convorbirii, furnizorul serviciului de comunicații electronice destinat publicului are obligația de a pune la dispoziție abonatului apelat, printr-un mijloc simplu, posibilitatea de a respinge apelurile primite pentru care identitatea liniei apelante a fost ascunsă de utilizatorul sau abonatul apelant, indiferent de țara de origine a apelurilor.
În cazul în care este oferită prezentarea identității liniei conectate, furnizorul serviciului de comunicații electronice destinat publicului are obligația de a pune la dispoziție abonatului apelat, printr-un mijloc simplu și gratuit, posibilitatea de a ascunde identitatea liniei conectate față de utilizatorul apelant, indiferent de țara de origine a apelurilor.
În cazul în care este oferită prezentarea identității liniei apelante sau a liniei conectate, furnizorii de servicii de comunicații electronice destinate publicului au obligația de a informa publicul în acest sens, inclusiv cu privire la disponibilitatea mijloacelor de ascundere a identității sau de respingere a apelurilor prevăzute la alin. (1)-(4).
Furnizorul unei rețele publice de comunicații electronice sau al unui serviciu de comunicații electronice destinat publicului poate deroga de la prevederile art. 7 referitoare la oferirea posibilității de ascundere a identității liniei apelante, astfel: a) temporar, în urma cererii unui abonat privind depistarea sursei unor apeluri abuzive; în acest caz datele care permit identificarea abonatului apelant vor fi păstrate și puse la dispoziție de către furnizorul rețelei publice de comunicații electronice sau al serviciului de comunicații electronice destinat publicului, în condițiile legii; b) pentru fiecare linie, în vederea soluționării de către serviciile specializate de intervenție recunoscute în condițiile legii, precum poliție, pompieri sau ambulanță, a situațiilor ce le sunt semnalate prin apeluri de urgență.
În cazul prevăzut la alin. (1) lit. b), furnizorul unei rețele publice de comunicații electronice sau al unui serviciu de comunicații electronice destinat publicului poate deroga și de la prevederile art. 8, referitoare la obținerea consimțământului abonatului sau utilizatorului cu privire la prelucrarea datelor de localizare. Derogările prevăzute la alin. (1) și (2) sunt permise în condițiile stabilite de Avocatul Poporului, cu consultarea ANRC.