Cum arată autobuzul electric din China care circulă, de vineri, în Timișoara
Timișorenii vor putea circula timp de o lună cu un autobuz electric din China, care a intrat în teste începând de vineri, primăria intenționând ca pe viitor să introducă astfel de mașini pentru transportul în comun din municipiu, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a prezentat, vineri, primul autobuz cu motor electric care va circula timp de o lună pe o linie de transport în comun.
Autobuzul are două uși, iar un al doilea, cu trei uși, va fi expus în centrul orașului pentru a putea fi studiat de timișoreni.
„Firma Cefin ne pune la dispoziție două asemenea autobuze electrice: unul care timp de 30 de zile va fi în trafic pentru a fi testat și un al doilea care va putea fi studiat câteva zile. Autobuzele provin din Republica China. Reiterez hotărârea noastră de a nu mai achiziționa în Timișoara autobuze cu motor termic, ci numai cu motor electric”, a afirmat Robu.
La rândul său, reprezentantul firmei Cefin, care pune la dispoziție autobuzul electric, a spus că, deși un astfel de autovehicul este mai scump, el aduce economii.
„Nu vorbim în momentul de față de o achiziție, dar am vrut să testăm acest autobuz nou chiar pe drumurile din Timișoara, oraș obișnuit cu premiere de acest fel. Este un produs extrem de nou. Un autobuz electric înseamnă zero poluare, zero emisii, nu are niciun miros și nu face zgomot. Testarea nu înseamnă numai probarea pe circuitul orașului, ci și monitorizarea tuturor caracteristicilor tehnice ale autobuzului”, a afirmat directorul firmei Cefin, Stefano Albarosa.
Conform acestuia, un astfel de autobuz costă între 300.000 și 400.000 de euro, iar mentenanța aduce economii de 35.000 de euro pe an.
În urmă cu două săptămâni, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, a semnat un protocol de colaborare cu firma Cefin, pentru a pune la dispoziție, pentru a fi testate, două autobuze electrice pentru transportul în comun.
Primarul spunea că autoritățile vor monitoriza parametrii de funcționare, gradul de confort, gradul de satisfacție pe care îl conferă și parametrii energetici, apoi va fi făcută o analiză asupra costurilor, în condițiile în care Primăria Timișoara vrea să schimbe actualul parc auto al Regiei Autonome de Transport.
Autobuzele se încarcă electric complet în maximum șase ore, iar o altă variantă de încărcare rapidă este în trei ore, autovehiculul putând circula 250 de kilometri în trafic urban, până la următoarea încărcare.