Dan Sobol a lucrat la cea mai ușoară bicicletă de lemn din lume timp de aproximativ nouă luni, după ce ani întregi a realizat diverse modele, dar mult mai grele. Bicicleta cântărește cu aproape 200 de grame mai mult decât cel mai ușor vehicul pe două roți din lume, din carbon, realizat de un german.
„Am realizat cea mai ușoară bicicletă de lemn din lume, cântărește doar 2.924 de grame. Deocamdată, nu am bătut recordul mondial, în sensul că cea mai ușoară bicicletă din lume este din carbon, a fost realizată acum zece ani, dar care a fost dezmembrată și vândută între timp. Acea bicicletă cântărea 2.800 de grame. Bicicleta mea este realizată din lemn în proporție de 99%, doar axul roții este din fier”, a declarat, corespondentului MEDIAFAX, Dan Sobol.
Arădeanul spune că bicicleta pe care a realizat-o este ecologică, pentru că a folosit doar adeziv pe bază de apă, tip aracet, și că este formată din peste 1.500 de bucăți din lemn.
„Ideea de a realiza o astfel de bicicletă o am mai demult. Am fost profesor de aeromodele la Palatul Copiilor din Arad și din acel moment am început să lucrez la diverse modele. Am mai multe biciclete funcționale sau experimentale din lemn, dar care sunt mai grele. Am tot testat, am tot experimentat și în final am reușit să realizez această bicicletă, care este o bijuterie. Bicicleta a fost realizată din peste 1.500 de bucăți de lemn și are peste 2.000 de găuri de ușurare și decupări. Este o muncă fabuloasă în spate, doar o singură roată are 300 de găuri. Bicicleta este perfect funcțională și 100% ecologică, pentru că nu am folosit deloc rășini, doar adeziv ecologic”, a afirmat Dan Sobol.
Bărbatul din Arad a declarat că intenționează să schimbe roata din față, precum și ghidonul vehiculului, cu scopul de a realiza altele mai ușoare, astfel încât să poată doborî recordul mondial. De asemenea, inginerul dorește să echipeze bicicleta cu un sistem wireless de schimbare a vitezelor.
„Deocamdată, bicicleta este mecanică, nu are componente electronice, dar urmează să găsesc colaboratori pentru a realiza și această parte. În brevetul de invenție pe care doresc să-l obțin bicicleta este prevăzută cu un sistem de schimbare a vitezei wireless”, a explicat Dan Sobol.
Inginerul din Arad spune că a primit și primele comenzi pentru astfel de biciclete de lemn, care sunt realizate în funcție de cerințele clienților.
„Doresc să fac în serie mică biciclete de lemn, piesă cu piesă, personalizate. Am primit deja câteva comenzi, iar prețurile încep undeva de la 1.200 de euro în sus. Cred că oamenii optează pentru astfel de biciclete de lemn, nu de carbon, pentru că este la modă acest concept de ecologic, apoi pentru că sunt frumoase, albe, mai de iubit să zicem așa, plus că lemnul are o elasticitate pe care nu o are niciunul din celelalte materiale. La bicicleta din lemn pe care am realizat-o am folosit esență de lemn, în principal pin norvegian, pentru zonele de rezistență se folosește frasin. Am mai folosit placajul de aviație și lemnul de tisa, un lemn rășinos, elastic, ușor, rezistent și care este și foarte frumos, precum și lemn de bambus în zonele rotunde”, a explicat Dan Sobol.