Duster Oroch prezintă toate trăsăturile unui „pick-up truck” american. Vehiculul are o gardă la sol ridicată și este dotat cu dublă cabină care permite îmbarcarea a cinci persoane, contrar variantelor anterioare ale modelelor pick-up ale Renault sau Dacia (4L, Express sau Logan).
Mai puțin impozant decât vehicululele în vogă în Statele Unite, Oroch are însă linii mai robuste decât concurența actuală, reprezentantă în Brazilia de două modele derivate din vehicule compacte, Saveiro, înrudit cu automobilul Golf al Volkswagen, și Strada, al grupului Fiat.
„America de Sud are nevoi specifice, ceea ce poate părea paradoxal în această perioadă de globalizare a mașinilor. Cu această mondializare, piețele sunt mai puțin etanșe și nu este imposibil ca pick-up-urile lansate pe o piață să devină standarde mondiale, așa cum s-a întâmplat cu vehiculele 4X4 și crossover”, a comentat Bertrand Rakoto, analist în domeniul auto la D3 Intelligence.
Pentru a ține sub control costurile, Oroch nu este un vehicul complet nou ci un derivat al Duster realizat de centrul de design al grupului francez din America Latină.
Constructorul francez a folosit platforma unică a gamei Dacia și un sistem de producție care desfide concurența, în speranța de a reproduce pe piața pick-up succesul înregistrat de Duster pe segmentul 4X4.
Oroch, prezentat în fază de concept în octombrie 2014, la salonul auto de la Sao Paulo, va fi produs în Brazilia, a doua mare piață a Renault după cea franceză.
Piața auto sud-americană are un potențial ridicat de creștere, în pofida problemelor actuale provocate de conjunctura economică.
Potrivit estimărilor IHS, în regiune ar putea fi comercializate în acest an aproape 560.000 de vehicule pick-up, cu mult sub America de Nord (2,9 milioane) sau Asia de Sud (760.000).
Incluzând Mexicul, dar excluzând SUA și Canada, Renault estimează piața americană a pick-up-urilor la 900.000 de vehicule, ceea ce înseamnă 75% din vehiculele utilitare ușoare cumpărate de automobiliștii din regiune.
După lansarea Oroch, Renault va completa în 2016 ofensiva pe acest segment cu un pick-up mai mare, bazat pe platforma Nissan și care va fi produs la fabrică din Mexic a constructorului japonez, iar ulterior de o uzină din Argentina a grupului francez.