Cum arată primele AUTOBUZE TURCEȘTI care vor transporta călători în CAPITALĂ. Șoferii STB le-au scos la teste
This browser does not support the video element.
Societatea de Transport București (STB) a scos, miercuri, pe traseu, pentru teste, trei dintre cele 400 de autobuze cumpărate de Primăria Capitalei de la Otokar.
Surse din cadrul Municipalității au precizat, pentru MEDIAFAX, că cele trei autobuze au fost scoase pe traseu pentru instruirea șoferilor. Practic, șoferii care au fost instruiți de către angajații constructorului turc vor instrui și ei, la rândul lor, șoferii STB care vor circula cu aceste autobuze.
Primul traseu pentru teste al autobuzelor este următorul: vor pleca din Piața Rosetti de dimineață, vor circula pe Regina Elisabeta, apoi se vor întoarce pe Calea Plevnei, intrând din nou pe Regina Elisabeta și se vor întoarce la Piața Rosetti.
Al doilea traseu, după ce vor face pauză, pornește tot din Piața Rosetii – Piața Unirii – Parlament, ulterior se vor întoarce la Piața Rosetti. Aceste teste se vor face pe aproape tot parcursul zilei de miercuri.
PMB a cumpărat, la începutul anului, 400 de vehicule de la compania turcească Otokar Europe cu suma de 250.000 de euro, plus TVA, pentru fiecare vehicul.
Contractul presupune achiziția a 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, cu o capacitate minimă de 96 de călători, 50 de autobuze cu o lungime de 10 metri și o capacitate minimă de 70 de călători, precum și 30 de autobuze articulate, lungi de 18 metri, cu o capacitate minimă de 135 de călători.
Potrivit caietului de sarcini, toate autobuzele trebuie să aibă o motorizare Euro 6 și să poată funcționa pe diesel și biodiesel.
Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a semnat, la începutul lunii iunie, CONTRACTUL pentru cele 400 de autobuze, urmând ca până la finalul acestui an, să fie aduse în București primele 100, iar până la sfârșitul anului 2019, vor mai veni și CELELALTE 300 de unități.
„Una dintre principalele măsuri pentru deblocarea traficului din Capitală este aceea de a mări parcul auto și de a suplimenta cu câteva sute PARCUL AUTO existent. În următoarea perioadă vor veni și primele unități. Până la sfârșitul acestui an, din cele 400 de autobuze achiziționate, vor veni la București 100 de unități începând cu luna octombrie, iar până la sfârșitul anului viitor, deci, 100 DE AUTOBUZE până în decembrie anul acesta, iar din iunie, anul acesta de la semnarea contractului, până în iunie anul viitor, vor mai veni ÎNCĂ 300”, a declarat primarul Gabriela Firea, la semnarea contractului cu firma câștigătoare.
Suma toală la care se ridică investiția va fi de 100 DE MILIOANE DE EURO, a mai precizat primarul general al Capitalei.
„Cred că este UN PREȚ CORECT, mai ales că ne-am dorit ca aceste autobuze să fie fiabile, să fie realizate de firma care reprezintă o garanție pentru calitatea acestor produse, astfel încât, nu ne-am mărginit la a alege, așa cum s-a întâmplat, din nefericire la alte achiziții, chiar și la PMB, prețul cel mai mic, ci dimpotrivă, ne-am gândit că prețul corect să fie 50% pondere tehnică și 50% prețul acestor autobuze. Avem trei game, trei lungimi ale autobuzelelor în funcție de traseul pe care îl vor efectua aceastea”, a mai adăugat Firea.
În decembrie 2016, Primăria Capitalei a anunțat că va achiziționa 600 de autovehicule noi pentru transportul în comun, dintre care 400 de autobuze, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie.
,,Cu toții suntem de acord cu faptul că parcul auto al RATB este unul ÎMBĂTRÂNIT, este unul depășit ca uzură și morală și fizică. Toți cetățenii care folosesc transportul public în comun reclamă faptul că NU SE MAI POATE CONTINUA această situație, că avem nevoie de autobuze noi, performante, de troleibuze și de tramvaie. Achiziția pe care o vom face în următoarea perioadă înseamnă un prim pas, nu înseamnă neapărat rezolvarea problemelor, dar de undeva trebuie să începem cu toții”, a declarat primarul general al Capitalei, la momentul respectiv.
Conform proiectului, municipalitatea ar urma să achiziționeze 320 de autobuze cu o lungime de 12 metri, 50 de autobuze cu dimensiunea de 10 metri și alte 30 de autobuze articulate, cu o lungime de 18 metri. Toate aceste autobuze ar urma să aibă motoare Euro 6 și vor avea podeaua complet coborâtă pe toată lungimea lor. De asemenea, ar urma să fie cumpărate 100 de troleibuze cu o lungime de 12 metri, care vor avea, de asemenea, podeaua complet coborâtă.