Prima pagină » Știri » Cum arată proiectul de 75 de milioane de euro pe care Primăria Capitalei vrea să-l facă în Nordul Bucureștilor

Cum arată proiectul de 75 de milioane de euro pe care Primăria Capitalei vrea să-l facă în Nordul Bucureștilor

Piața Presei Libere va arăta complet schimbată față de cum o știm astăzi. Primăria Capitalei vrea să investească 75 milioane de euro pentru un proiect care vrea să fluidizeze traficul rutier din zona Pieței Presei Libere.

Piața Presei Libere va arăta complet schimbată față de cum o știm astăzi. Primăria Capitalei vrea să investească 75 milioane de euro pentru un proiect care vrea să fluidizeze traficul rutier din zona Pieței Presei Libere.

Prezentat încă din aprilie de către primarul Sorin Oprescu la „Starea Bucureștilor”, proiectul pus în dezbatere publică la începutul lunii iulie a atras multe critici din partea societății civile. La cererea reprezentanților societății civile, Primăria Capitalei organizează marți, 23 iulie,  dezbatere publică privind proiectul pasajului de la Piața Presei Libere.

Potrivit documentului pus în dezbatere publică pe site-ul primăriei, în zona Pieței Presei va exista atât un pasaj rutier, cât și un pasaj subteran. Pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Șoseaua Kiseleff.  Astfel, șoferii vor putea intra în pasaj de pe Sos. București-Ploiești, din zona de după Fantana Miorița și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona strandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. De asemenea, un pasaj pietonal subteran va fi construit în Piața Presei Libere.

Până acum, Primăria Capitalei a făcut deja licitație pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei și a atribuit proiectul consorțiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare și Infrastructura și SC Consitrans SRL.

Expunerea de motive a proiectului arată că în zona  Pieței Presei Libere trebuie construit un pasaj din cauză că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule și pietoni, dar și  a unor linii de transport public  foarte aglomerate.

Tot în expunerea de motive se arată că prin realizarea acestui proiect se asigura îmbunătățirea infrastructurii, reabilitarea și mărirea capacităților rețelelor publice edilitare și  creșterea performanței transportului public.

„Se urmărește totodata realizarea unor spații publice de calitate corespunzător dimensionate pentru deservirea fluxurilor pietonale”, scrie în expunerea de motive.

Edilii vor să construiască și un pasaj subteran în zona Pieței Presei Libere, prin care să poată trece pietonii în orice direcție. Acest pasaj pietonal va face legătura dintre stațiile de transport public de suprafață cu viitoarea stație de metrou care va lega Capitala de Aeroportul Henri Coandă.

Mai multe organizații ale societății civile au depus amendamente prin care spun că proiectul nu va face decât să agromereze și mai mult zona.

„Orice pasaj subteran pentru pietoni este un proiect de infrastructură menit să încurajeze traficul auto și să descurajeze cetățenii să utilizeze spațiul urban de suprafață, creându-le acestora dificultăți de accesare a serviciilor și scăzând calitatea vieții. Prin încurajarea traficului auto în zonă, un astfel de pasaj nu ar face decât să crească poluarea aerului și poluarea fonică într-o zonă utilizată intens de bucureșteni pentru promenadă, sporturi, ciclism etc”, arată unul dintre amendamente.


 

Citește și