Prima pagină » Știri » ILEGALITĂȚI. Cum au ajuns pe piața neagră medicamentele produse de Zentiva în București: „Lipsesc o sută de kilograme de metadonă”

ILEGALITĂȚI. Cum au ajuns pe piața neagră medicamentele produse de Zentiva în București: „Lipsesc o sută de kilograme de metadonă”

ILEGALITĂȚI. Cum au ajuns pe piața neagră medicamentele produse de Zentiva în București: „Lipsesc o sută de kilograme de metadonă”
Caracter ilustrativ

Proprietara unei firme de transport marfă care a avut un contract cu fabrica de medicamente Zentiva, cu sediul în București, povestește cum a descoperit că șoferii subcontractați se implicau în activități ilegale și „făceau dispărute” medicamente „de mare risc” pe piața neagră din România și posibil chiar și pe cea din Statele Unite ale Americii, unde există o criză a opioidelor.

Andreea Gudin, proprietara unei firme de transport, a descoperit că în actele pe care le are ea apar 40,9 kilograme de metadonă, deși cântarul arăta inițial 142,86 de kilograme, relatează inclusiv.ro.

În dimineața zilei de 24 mai 2018, o dubă a intrat pe poarta fabricii de medicamente Zentiva pentru a prelua marfă. După ce șoferul a coboarât din mașină, un palet și un sfert de metadonă a fost încărcat și cântărit iar după ce marfa (142,86 kilograme) a fost sigilată, șoferul a părăsit incinta fabricii, deși cu jumătate de oră mai târziu decât trebuia.

Ulterior, marfa a fost descărcată la un depozit din București.

Totuși, în după-amiaza aceleiași zile, la sediul firmei condusă de Andreea Godin a ajuns un document din partea fabricii pe care se specifica faptul că în mașină ar fi fost încărcate doar 40,8 kilograme de medicamente.

(*Metadona este un medicament cu statut de drog „de mare risc”).

Astfel, se poate observa că informațiile nu se potrivesc: în actele cu antetul fabricii transmise pe mail lipsesc 102,06 kilograme.

Cazul nu a fost unul singular, așa cum a descoperit Andreea după ce a analizat mii de documente pentru a vedea dacă mai sunt inconsecvențe și în actele altor transporturi sau nu, mai ales ținând cont de faptul că fabrica de medicamente nu îi plătea serviciile prestate de firma ei potrivit actelor și cantităților pe care aceasta le avea.

Prin urmare, sute de kilograme de medicamente „s-au pierdut pe drum”.

Află AICI cum a reușit Andrea Godin să descopere că medicamentele fabricate din România au ajuns pe piața neagră de la noi și, cel mai probabil, și pe cea din Statele Unite ale Americii, unde există o criză a opioidelor, după ce a descopperit că mai mulți șoferi subcontracți de firma ei realizau transporturi și în afara orelor de program.

 

Autor

Citește și